واحدهای صنفی از چه طریقی می‌توانند سهمیه مرغ دولتی بگیرند؟

  • 1399/09/10
  • 887 بازدید

مجتبی شیرقاضی معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران گفت: سهمیه تمامی واحدهای صنفی، تنها از طریق معرفی اتحادیه با ارائه لیست روزانه تائید شده و با نظارت کامل بر تحویل گوشت مرغ با قیمت مصوب تحویل داده می‌شود.

مجتبی شیرقاضی معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران با بیان اینکه تمامی واحدهای دریافت کننده سهمیه مرغ موظف به نصب بنر با نرخ تعیین شده ١٨ هزار و ٥٠٠ تومان شده اند، خاطر نشان کرد: سهمیه تمامی واحدهای صنفی، تنها از طریق معرفی اتحادیه با ارائه لیست روزانه تائید شده و با نظارت کامل بر تحویل گوشت مرغ با قیمت مصوب تحویل داده می‌شود.


وی از ضروری بودن قرار داشتن گوشت مرغ در اولویت اجرای طرح رصد کالا سخن به میان آورد و افزود: واجب است تا تولیدکنندگان اطلاعات تولید، خرید و فروش این کالا را در سامانه جامع تجارت ثبت و رصد کنند.


وی ادامه داد: واحدهایی که درسامانه جامع تجارت ثبت نام نکنند به عنوان متخلف برخورد و از ارائه هر گونه خدمات به آن‌ها جلوگیری می‌شود.


وی همچنین افزود: تا سقف ٣٠٠ تن سهمیه مرغ گرم به استان تهران اختصاص داده شده و تمامی واحدهای صنفی ملزم به نصب بنر با درج نرخ تعیین شده ١٨ هزار و ۵۰۰ تومان هستند و در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.


واحدهای صنفی از چه طریقی می‌توانند سهمیه مرغ دولتی بگیرند؟



به گفته وی، سهمیه واحدهای صنفی تنها از طریق معرفی اتحادیه با ارائه لیست روزانه تائید شده و با بررسی کامل بر تحویل گوشت مرغ با قیمت تعیین شده ١٨ هزار و ۵۰۰ تومان اختصاص داده می‌شود.


وی بیان کرد: اختصاص دادن سهمیه به شبکه‌های عرضه کننده نیز از طریق بازارهای سازمان میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای منتخب درسطح تهران خواهد بود و بازرسان این سازمان و اتاق‌های اصناف بر این مراکز نظارت خواهند داشت و در صورت مواجه شدن با هرگونه تخلف نرخ یا توزیع خارج از شبکه یا عدم نصب بنر با هماهنگی تعزیرات حکومتی با آنها برخورد قانونی و قاطع انجام می‌شود.


شیرقاضی با اشاره به اینکه درحال حاضر هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد و مردم از طریق شبکه‌های توزیع، میادین میوه و تره‌ بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای منتخب می‌توانند گوشت مرغ را با نرخ تعیین شده تهیه کنند، گفت: با توجه به تولید و توزیع کافی مرغ گرم در میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، از امروز این شبکه گسترش یافته و در فروشگاه‌های منتخب درسطح خرده فروشی‌ها نیز مرغ با نرخ ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.


وی در پایان از افزایش نرخ مرغ خبر داد و گفت: از هفته گذشته نرخ مرغ گرم در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران به بیش ۳۰ هزارتومان رسید. در صورتی که اواخر مهرماه کارگروه تنظیم بازار استان تهران نرخ هر کیلوگرم مرغ گرم را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تصویب کرده بود.


در آخر مقرر شد برای تنظیم بازار این محصول، مرغ منجمد به نرخ هر کیلو ۱۵ هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره بار و واحدهای صنفی عرضه کننده مرغ و مرغ گرم به نرخ کیلویی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان اصلی و اقماری میوه و تره باره شهرداری توزیع شود.



مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران