تخفیف 15 درصدی لبنیات در ماه رمضان

  • 1394/03/28
  • 1020 بازدید

دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی از عرضه لبنیات با تخفیف 15 درصدی در فروشگاه‌های فروش فوق‌العاده ماه رمضان خبر داد و گفت: پرونده صنایع لبنی متخلفی که سال گذشته به صورت غیرقانونی قیمت محصولات خود را افزایش داده‌اند به تعزیرات ارجاع شده است.

رضا باکری اظهار کرد: براساس مصوبه انجمن صنفی صنایع لبنی ، به کارخانه‌های تولید‌کننده لبنیات اعلام شد با برقراری ارتباط با سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها محصولات خود را در فروشگاه‌های فروش فوق‌العاده ماه رمضان ، با 15 درصد تخفیف عرضه کنند.

وی افزود: مصرف لبنیات در هر روز 16 هزار تن و ماهانه به حدود 475 هزار تن می‌رسد که البته مصرف انواع محصولات لبنی در ماه رمضان در برخی از کالاها جابجا می‌شود ؛به عنوان مثال تقاضا برای مصرف شیر و پنیر در ماه رمضان افزایش و تقاضا برای مصرف دوغ و ماست کاهش می یابد؛ بنابراین برند‌های صنایع لبنی نیز براساس این الگو تولیدات خود را تغییر می‌دهند.

دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی تاکید کرد: هیچ کمبودی برای تامین لبنیات مورد نیاز در ماه رمضان وجود ندارد و صنایع لبنی تنها براساس شیر خام دریافتی خود از دامداران تولیدات را در راستای میزان نیاز مصرفی مردم تغییر می‌دهند.

ارجاع پرونده لبنیاتی‌های متخلف به سازمان تعزیرات
باکری اظهار کرد: در سال گذشته برخی از برندهای صنایع لبنی که قیمت برخی از محصولات تولیدی خود به ویژه شیرکم‌چرب را به صورت غیرقانونی افزایش داده بودند ، از سوی سازمان بازرسی مورد هشدار قرار گرفتند اما برخی از برند‌ها توانستند با اسناد و مدارک موجود اثبات کنند که میزان افزایش قیمت آنها دقیقا برابر با میزان خروج از حاشیه زیان بوده است و این موضوع مورد پذیرش قرار گرفت و پرونده آنهایی که نتوانستند ادعای خود را به اثبات برسانند به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی گفت: تخلف و افزایش غیرقانونی قیمت محصولات لبنی که در سال گذشته اتفاق افتاد در کل صنایع لبنیات عمومیت ندارد و تولید هر کالایی که در کارخانه‌های لبنی زیان‌ده شود (این مساله در سال گذشته عمدتا برای شیر کم‌چرب اتفاق افتاد) ، مشمول افزایش قیمت از سوی کارخانه‌ها برای خروج از حاشیه زیان می‌شود که البته در برخی از برندها میزان افزایش قیمت با حاشیه ضرر سنخیت نداشت.



ایسنا