قیمت مرغ به 28 هزار تومان کاهش یافت

  • 1399/09/15
  • 471 بازدید

به گفته یک مقام مسئول، نرخ مرغ روند کاهشی در بازار داشته و قیمت هر کیلوگرم آن به 20 هزار تومان رسید، نرخ مرغ آماده طبخ را نیز 28 هزار و 500 تومان اعلام کرد.

به گفته یک مقام مسئول، نرخ مرغ روند کاهشی در بازار داشته و قیمت هر کیلوگرم آن به 20 هزار تومان رسید، نرخ مرغ آماده طبخ را نیز 28 هزار و 500 تومان اعلام کرد.


وی از ذکر نام خویش در خبر امتناع کرد و از روند کاهشی قیمت ها در بازار مرغ سخن به میان آورد.


وی تامین نهاده های مرغداران را یکی از دلایل کاهش نرخ مرغ دانست و بیان کرد: علاوه بر تامین نهاده های دامی، مرغداران نیز به تولید مرغ گوشتی تشویق شده اند.


وی از ترخیص سریع نهاده ها در گمرک و کاهش تنش در بازار سخن به میان آورد و افزود: طی روزهای گذشته نهاده ها به سرعت ترخیص شده و هم اکنون در حال عرضه این محصولات در سامانه بازارگاه هستند.


وی از نظارت بر تامین نهاده ها خبر داد و افزود: تخلیه موجودی انبار شده در گمرک منجر به کمبود نهاده های دامی و ایجاد چالش های بزرگ تر در ماه های پیش رو خواهد شد.


"مرغ در بسیاری از فروشگاه ها وجود ندارد"



این مقام مسئول از تمام شدن ذخایر استراتژیک که در گذشته عرضه شده بود خبر داد و گفت در حال حاضر هیچ گونه ذخایری تحت این عنوان نداریم و احتمال عرضه این نهاده ها از منبع استراتژیک وجود نخواهد داشت.


بر اساس گزارشات بدست آمده در یکی از مناطق بزرگ تهران تنها یک فروشگاه مرغ دولتی توزیع می کند، این مرغ ها بر اثر صف های طولانی طی دو ساعت به اتمام می رسند و افراد ناچار به خرید مرغ از بازار با نرخ 28 تا 30 هزار تومان می شوند.


این نکته حائز اهمیت است که مرغ در بسیاری از فروشگاه ها وجود ندارد، آمار ها حاکی از آن است که تعزیرات، فروش مرغ بیش از 20 هزار و 400 تومان را جریمه خواهد کرد. این عامل موجب نگرانی بسیاری از فروشگاه ها شده، به گفته برخی از آن ها: تاکنون مرغی با این قیمت نفروخته ایم و اگر با نرخ بالایی به فروش برشد مشمول جریمه خواهیم شد.



مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران