وجود ضایعات در خوراک دامی و تاثیر آن بر کیفیت مرغ

  • 1399/09/17
  • 443 بازدید

محمدرضا طلایی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از احتمال تغییر بار نهاده های کشاورزی و دامی در میانه مسیر توسط یک شبکه متخلف سخن گفت.

محمدرضا طلایی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از وضعیت نهاده های بخش کشاورزی خبر داد و گفت: هر ساله افزایش تخلفات به دنبال نوسان نرخ نهاده ها صورت می گیرد.


وی از نحوه خریداری کالا و شرایط نگهداری آن در کشتی سخن به میان آورد و افزود: پس از خرید کالا در مراحل مختلف بارگیری تا انبار انجام آزمایش الزامی می باشد، همچنین پیش از تخلیه بار از کشتی، سازمان های دامپزشکی، حفظ نباتات و استاندارد نمونه برداری خود را انجام داده و تنها در صورت مورد تائید قرار گرفتن، می توانند بار را از کشتی خارج کنند.


طلایی با بیان اینکه هیچ مشکلی در روند تخلیه بار وجود ندارد، تصریح کرد: بار از کشتی تخلیه و در انبارها نگهداری می شود و پس از تائید دامپزشکی، بارگیری شده و به سمت مقصد حمل می شود.


وی خاطر نشان کرد: تمامی شرکت های وارد کننده با شرکت های باربری قرار داد بسته اند و مشکلی در نهاده های وارداتی به کشور وجود نخواهد داشت زیرا این حمل در کامیون های لبه دار انجام می شود و محصول به صورت فله حمل خواهد شد. همچنین، تمام شرکت های باربری متعهد هستند بار را سالم به دست واحدهای تولید برسانند.


وی به اخذ مجوز این شرکت های حمل و نقل از سازمان راهداری اشاره کرد و ادامه داد: رئیس سازمان راهداری موظف است تا در صورت گزارش تخلف، به سرعت کارت هوشمند راننده را باطل کند.


وی همچنین بیان کرد: پس از تائید دامپزشکی نزدیک به 16 تا 17 میلیون تن نهاده وارد کشور خواهد شد و با توجه به اینکه این واردات توسط کامیون صورت می گیرد، امکان حضور یک ناظر در کنار هر کامیون وجود ندارد.


"سخت گیری در جریمه توسط سازمان منجر به عدم تخلف رانندگان خواهد شد"



وی از میزان سود کلان دلالان از اختلاط نهاده ها سخن به میان آورد و گفت: پس از گرفتن تضامین از شرکت پیمانکار و بستن قرار داد، در صورت تخلف شرکت پنج برابر نرخ بار جریمه و بار کامیون معدم خواهد شد.


وی از احتمال تغییر بار نهاده های کشاورزی و دامی در میانه مسیر توسط یک شبکه متخلف سخن گفت.


مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام از واحدهای تولیدی خواست تا از تحویل بار ناسالم خودداری کنند.


"سازمان راهداری کشور وجود ضایعات در نهاده ها را از تخلف رانندگان خود نمی داند"



سازمان راهداری در واکنش به این خبر اعلام کرد: روزانه نزدیک به 1600 کامیون محتوای کالای اساسی از بندر امام خارج می شود و وجود ضایعات در نهاده های دامی هیچ ارتباطی با رانندگان ندارد.


از نظر تولید کنندگان مرغ نیز وجود این ضایعات در نهاده های دامی علت اصلی بی کیفیتی خوراک و کاهش وزن مرغ ها بوده است و این عامل سبب ضرردهی مزرعه تولید آنها خواهد شد.


 



 




مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران