فروش آجیل در واحدهای نامعتبر

  • 1399/09/22
  • 624 بازدید

مصطفی احمدی رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار گفت: با اجرایی شدن محدودیت های جدید کرونایی، واحدهای صنفی فروشنده آجیل و خشکبار جزو اصناف غیر ضروری می باشند و از ابتدای این هفته تعطیل اند.

مصطفی احمدی رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار تصریح کرد: با اجرایی شدن محدودیت های جدید کرونایی، واحدهای صنفی فروشنده آجیل و خشکبار جزو اصناف غیر ضروری می باشند و از ابتدای این هفته تعطیل اند. این واحدها موظف به رعایت کردن قوانین تعیین شده به مدت دو هفته می باشند.


وی از افزایش تقاضای آجیل و خشکبار در بازار سخن به میان آورد و گفت: به علت تعطیل بودن واحدهای عضو اتحادیه، این تقاضا برطرف نخواهد شد و به همین دلیل سایر واحدها از جمله فروشندگان مواد غذایی، بنکداران و سوپر مارکت ها اقدام به فروش انواع آجیل و خشکبار و تامین تقاضای افراد کرده اند. 


صادرات غیر نفتی کشور تنها راه نجات اقتصاد



رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار از تخلف برخی صنوف خبر داد و افزود: با وجود اینکه برخی از محصولات که در واحدهای آجیل و خشکبار انبار شده، از جمله مغزها، انجیر، زرشک و کشمش در بازار تقاضای زیادی داشته اند، در راستای تعطیل بودن این واحدها صنوف دیگر اقدام به فروش اقلام شب عید می کنند.


خسارت سنگین فروشندگان در شب چله



احمدی از مکاتبه خویش با اتاق اصناف تهران سخن به میان آورد و ادامه داد: با توجه به اینکه محصولات در واحدهای دیگر به فروش می رسند دستور به بازگشایی این واحدهای آجیل و خشکبار داده ایم، در غیر این صورت فروش این محصولات در واحدهای دیگر ممنوع خواهد شد.


این مقام مسئول همچنین یادآور شد: از آنجا که اکثر واحدهای آجیل و خشکبار محصولات خود را برای شب عید تهیه کرده بودند، با ایجاد محدودیت های این بحران این احتمال وجود دارد که نتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.


شایان ذکر است که این محصولات خوراکی با گذشت مدت زمان کوتاه فاسد شده و استفاده از آنها ممکن است برای سلامتی افراد مضر باشد.


رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار در پایان تصریح کرد: این محصولات خوراکی ذخیره شده در انبار، حاصل زحمات کشاورزان کشور است که با کمترین سود و حتی با زیان این محصولات خود را فروخته اند.



مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران