واردات چای در سال جاری کاهش یافت

  • 1399/10/09
  • 443 بازدید

حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای از وضعیت واردات چای سخن به میان آورد و گفت: در حال حاضر واردات چای 22 تا 23 درصد کاهش یافته است. گفتنی است که هرچه میزان تولید چای افزایش یابد، حجم واردات نیز کاهش می یابد.

حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای از پرداخت 98.6 درصد مطالبات چایکاران سخن به میان آورد و گفت: 2 درصد باقی مانده تا پایان دی ماه سال جاری به حساب چایکاران واریز خواهد شد.


وی همچنین خاطر نشان کرد: 10 میلیارد تومان باقی مانده مربوط به 6 کارخانه است و تاپایان ماه پرداخت خواهد شد.


این مقام مسئول از آخرین جزئیات پرداخت تسهیلات به چایکاران خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای سال 99 تاکنون 35.7 میلیارد تومان جاری به 7 هزار و831 کارخانه و چایکار جهت عملیات به زراعی باغات، خرید ماشین آلات، به سازی کارخانه ها و سرمایه در گردش پرداخت شده است.


رئیس سازمان چای از آغاز عملیات به زراعی سخن به میان آورد و بیان کرد: این عملیات از ابتدای بهمن ماه شروع خواهد شد. ناگفته نماند که تسهیلات پرداختی در اصلاح باغات رها شده است، این در حالی است که احیای باغات در بهبود کیفیت برگ سبز و استقبار چایکاران نقش بسزایی دارد.


وی همچنین از رها شدن 500 هکتار باغات زراعی خبر داد و افزود: پیش بینی می شود باغات رها شده به چرخه تولید بازگردند. لازم به ذکر است که در سال جاری 10 هزار هکتار باغات مورد اصلاع و به زراعی قرار بگیرند.


کاهش 23 درصدی واردات چای در سال جاری



رئیس سازمان چای از وضعیت واردات چای سخن به میان آورد و گفت: در حال حاضر واردات چای 22 تا 23 درصد کاهش یافته است. گفتنی است که هرچه میزان تولید چای افزایش یابد، حجم واردات نیز کاهش می یابد. در سال 99 با افزایش 3 هزار تنی تولید چای در کشور، میزان واردات کاهش یافت.


این مقام مسئول در پایان از خرید تضمینی برگ سبز چای خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر پیشنهادات نرخ خرید تضمینی داده شده است و باید منتظر ماند تا نرخ مصوب اعلام شود.



مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران