با افزایش مجدد قیمت‌ها به طور قطع با کاهش مصرف سرانه مواجه خواهیم بود

  • 1394/04/13
  • 623 بازدید

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی با بیان اینکه افزایش قیمت لبنیات مصرف را در جامعه کاهش می‌دهد ، گفت: در حال حاضر هرگونه افزایش قیمتی به تولید لطمه می‌زند و ما مخالف این موضوع هستیم.

محمدرضا اسماعیلی در مورد مباحث مطرح شده از سوی برخی مسئولان مبنی بر افزایش قیمت فراورده های لبنی اظهارداشت: کارخانجات صنایع لبنی توان فروش محصولات خود را با قیمت‌های بالاتر ندارند چراکه خریداری در بازار وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بازار کشش ندارد و محصولات را پس می زند ، گفت: باید مردم را به افزایش مصرف لبنیات تشویق کرد ، ضمن اینکه قرار بوده مصرف سرانه کشور در پایان برنامه پنجم ۱۶۰ لیتر باشد که متاسفانه ما به این هدف نرسیدیم.

اسماعیلی ، مصرف سرانه لبنیات در کشور را بسیار پایین تر از هدف معین شده عنوان کرد و اظهارداشت: با افزایش مجدد قیمت‌ها به طور قطع با کاهش مصرف سرانه مواجه خواهیم بود ، چراکه قدرت خرید مردم محدود است و مسئولان باید به این موضوع توجه کنند.

وی ، افزود: مسئولان توجه کنند که بین مصرف لبنیات و سلامت جامعه ارتباط مستقیم وجود دارد و باید مصرف این محصولات را در کشور افزایش داد اما گران کردن فرآورده های لبنی با تضاد دراین امر است.

اسماعیلی تصریح کرد: نمی‌شود که ما مدام قیمت‌ها را افزایش دهیم و مردم هم به خرید خود ادامه دهند ، مسلما برخی اقشار در این میان جا می‌مانند و توان خرید ندارند.

وی اضافه کرد: وقتی محصولات لبنی به فروش نرسد و مصرف کننده نباشد کارخانه معنی پیدا نمی کند ، در این صورت کل صنعت دچار مشکل می شود و در نهایت دامداران نیز زیان می کنند.

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی با بیان اینکه هرچه مصرف بالاتر رود و عرضه و تقاضا متعادل تر باشد ، به نفع تولید خواهد بود ، افزود: در شرایط فعلی دامداران زیان می کنند. از سوی دیگر ، مردم مصرف خود را کاهش داده اند و کارخانجات هم نمی‌دانند باید چه کاری انجام دهند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه متاسفانه مسئولان در تصیم‌گیری‌های خود ، ما را دخالت نمی دهد ، تصریح کرد: در حال حاضر هرگونه افزایش قیمتی به تولید لطمه می‌زند و ما مخالف این موضوع هستیم.

وی افزود: ضروری است دولت از این محصولات که با سلامت جامعه در ارتباط هستند ، حمایت کند و اگر مسئولان در این زمینه کمکی نکنند باید بیمارستان‌ها را مجهزتر کنند.



مهر