مرکز تخصصی نان و صنایع غذایی در البرز ایجاد می‌شود

  • 1394/04/13
  • 435 بازدید

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان البرز گفت: گواهی‌نامه‌های مهارت فنی و حرفه‌ای الکترونیکی شده است.

حسن عزیزی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز ، اظهار کرد: سال گذشته 12 هزار و 500 نفر در دوره‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای البرزشرکت کردند که تعداد زیادی از این افراد از دانش‌آموختگان دانشگاهی بودند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا کنون نیز هفت هزار و 700 نفراز آموزش‌های فنی حرفه‌ای در رشته‌های مختلف بهره مند شده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد دو هزار و 100 نفر در مراکز دولتی و پنج هزار و 600 نفر نیز در مراکز غیردولتی آموزش‌های لازم را کسب کردند.
این مسئول با اشاره به این که هدف اکثر این آموزش‌ها اشتغال‌زایی است گفت: جویندگان کار اگر با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آشنا شوند و مهارت کافی را در یک رشته کسب کنند راحت‌تر می‌توانند در محیط‌های کاری جذب کار شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون صدور گواهی‌نامه مهارت از شکل کاغذی به گواهی‌نامه الکترونیک تغییر پیدا کرده افزود: این گواهینامه الکترونیکی قابلیت نگهداری اطلاعات 20 گواهینامه را دارد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان البرز در ادامه صحبت‌های خود ضمن ارائه گزارش از روند مسابقات ملی و جهانی مهارت گفت: یکی از اعضای تیم اعزامی به مسابقات بین‌المللی مهارت 2015 برزیل البرزی است و هم اکنون در اردوی آماده‌سازی در مرکز تربیت مربی به سر می‌برد.

عزیزی همچنین به تلاش برای راه اندازی مرکز تخصصی نان در استان اشاره کرد وگفت: به منظور توسعه خدمات این سازمان ، تجهیز و آماده سازی مرکز تخصصی نان و صنایع غذایی در این استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: با راه اندازی این مرکز کلیه دست‌اندرکاران طبخ نان باید در دوره‌های مهارتی شرکت کنند.



ایسنا