شرایط واردات انبه از پاکستان اعلام شد

  • 1394/04/18
  • 911 بازدید

بر اساس بخشنامه‌ ابلاغی سازمان توسعه تجارت به استان‌ها ، واردکنندگان انبه از پاکستان باید پیش از ورود محموله میوه به ایران ، اقدام به دریافت گواهی بهداشت از پاکستان کنند.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا) به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران ، به این ترتیب از این پس ترخیص این میوه از گمرکات ایران مشروط به دریافت گواهی بهداشت از پاکستان ، دارابودن بسته‌بندی ویژه و اطمینان از سالم بودن محموله خواهد بود.

بر این اساس ، ضوابط قرنطینه‌ای انبه‌های وارد شده از پاکستان بر اساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی و در پی روش فنی موافقت‌ شده بین دو کشور تدوین و ابلاغ شده است. بر اساس بخشنامه‌ای که سازمان توسعه تجارت به استان‌ها ابلاغ کرده است ، واردکنندگان انبه از پاکستان باید پیش از ورود محموله میوه به ایران ، اقدام به دریافت گواهی بهداشت از پاکستان کنند و تصویر و اصل آن را به کارشناسان مستقر در مبادی ورودی ارائه دهند.

همچنین محموله‌های انبه باید در بسته‌بندی‌های غیرچوبی و بدون شاخ و برگ یا دیگر بقایای گیاه باشند. علاوه بر این در صورت آلودگی بسته‌های میوه به عوامل خسارت‌زا ، محموله در مبادی ورودی عودت یا امحا می‌شود.

بر اساس ابلاغیه سازمان توسعه تجارت ، مرز زمینی سیرجاوه ، بنادر چهاربهار ، بندرعباس ، بوشهر و فرودگاه امام خمینی(ره) به عنوان مبادی ورودی مجاز برای واردات انبه‌ از پاکستان تعیین شده‌اند.



ایانا