تولید سالیانه ١٠٠ هزار تن گوشت قرمز در سیستان و بلوچستان

  • 1399/10/20
  • 668 بازدید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت تولید گوشت قرمز در این استان تا پنج سال آینده به ۱۰۰ هزار تن در سال خواهد رسید.

محمدعلی نیکبخت رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: تولید این میزان گوشت قرمز جزو برنامه‌های سند توسعه استان است که با تحقق این مهم برای ٢٠ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.


وی با اشاره به طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان بیان کرد: کار اجرای فاز نخست این طرح عظیم آبرسانی به دشت سیستان روزهای پایانی خود را طی می‌کند و همزمان اجرای فاز دوم آن نیز در حال اجراست.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در مرحله دوم انتقال آب با لوله از محل حوضچه‌های پنج هکتاری تا مزارع کشاورزان است که توسط نیروهای بومی در حال پیگیری است.


وی افزود: جنوب سیستان و بلوچستان برای تولید میوه‌های گرمسیری شرایط ممتازی دارد که باید از این ظرفیت مهم در جهت خودکفایی کشور استفاده کرد.


نیکبخت اضافه کرد: کشور برای خودکفایی در تولید موز می‌تواند در سیستان وبلوچستان سرمایه‌گذاری کند برای این منظور برنامه پنج ساله‌ای در سازمان جهادکشاورزی استان تدوین شده که سطح زیر کشت باغات موز را به ١٣ هزار هکتار و تولید موز را به ۶٠٠ هزار تن برسانیم.




مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران