رشد ۲۹ درصدی صادرات زعفران

  • 1400/01/05
  • 568 بازدید

رئیس شورای ملی زعفران گفت: بنابر آمار ۱۱ ماهه گمرک، میزان صادرات زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد رشد داشته است.

غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی، اظهارکرد: بنابر آمار ۱۱ ماهه گمرک، میزان صادرات زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد رشد داشته است که پیش بینی می شود جهش صادرات تا پایان اسفند به ۳۵ تا ۴۰ درصد برسد.


میری گفت: در ۱۱ ماهه امسال میزان فروش زعفران در بسته بندی های کمتر از ۱۰ گرم نسبت به سال قبل ۲۴ درصد افزایش داشته است.


مقام مسئول از ثبات قیمت زعفران در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر ۱۴ میلیون تومان است.


وی قیمت هر مثقال زعفران را ۵۵ تا ۷۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر مثقال زعفران بسته به کیفیت و نوع بسته بندی متفاوت است.


 نایب رئیس شورای ملی با بیان اینکه میزان فروش زعفران داخلی ۳۰ درصد کاهش یافته است، گفت: با شیوع ویروس کرونا و محدودیت مسافرت و مهمانی ها، تقاضا برای خرید زعفران بشدت در بازار کاهش یافت. به عنوان مثال هر سال در این بازه زمانی ۷ تا ۱۰ میلیون نفر جمعیت وارد مشهد می شد که سال گذشته و امسال تعداد زوار بشدت کاهش یافته است.


میری در پایان تصریح کرد: با تعطیلی کسب و کار واحدهای صنفی انتظار می رود نهادهای بیمه و دارایی کسبه را کمک کنند تا در سال جدید حداقل درآمد را داشته باشند.




مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران