پیش‌ بینی تولید ۴۰۰ هزار تنی چغندر در کشور

  • 1400/02/06
  • 604 بازدید

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به این‌ که تا پایان اردیبهشت ماه جاری ۷۵۰۰ هکتار از زمین‌ های زراعی استان زیر کشت چغندر قند می‌رود، گفت: پیش‌ بینی می‌شود از این سطح ۴۰۰ هزار تن محصول برداشت شود.

جواد صالحیان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به زیر کشت رفتن ۷۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی برای محصول چغندر قند در سال جاری،بیان کرد: این مقدار در مدت مشابه سال گذشته ۶۵۰۰ هکتار بود.


وی با اشاره به این‌که سال گذشته ۳۵۰ هزار تن محصول چغندر قند در استان برداشت شد، تصریح کرد:  پیش‌بینی می‌شود این مقدار برداشت در سال جاری به ۴۰۰ هزار تن چغندر قند برسد.


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: عیار چغندر قند تولید شده در لرستان ١٦ درصد بوده که از نظر درصد خلوص و میزان تولید پنجمین استان کشور است.


صالحیان گفت: میانگین تولید چغندرقند در کشور ۵۱ تن بوده که این مقدار در استان ۵۵ تن است.


وی با اشاره به این‌که سال گذشته هر کیلوگرم چغندرقند با عیار ۱۶ درصد به مبلغ ۶۵۰ تومان خریداری شده، عنوان کرد: این رقم در سال جاری ۹۲ درصد افزایش داشته و هر کیلوگرم چغندر قند با مبلغ ۱۲۵۰ تومان خریداری می‌شود.


مقام مسئول با اشاره به مقام پنجم لرستان در کشور از نظر تولید چغندر قند، اذعان کرد: در شهرستان‌های مختلف براساس شرایط آب و هوایی، تاریخ کشت چغندر قند از اوایل اسفند تا اواخر اردیبهشت ماه است.




مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران