هجوم ملخ‌ها به کشور مهار شد

  • 1400/03/02
  • 553 بازدید

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: تاکنون دو موج هجوم ملخ‌های صحرایی به کشور با تمهیدات صورت گرفته مهار شده و خسارتی برای مزارع کشور به همراه نداشته است.

کیخسرو چنگلوائی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور  بیان کرد: تاکنون دو مورد حمله از سوی ملخ‌های مهاجم به کشور صورت گرفت که با تمهیدات صورت گرفته این هجوم‌ها مهار شده و آسیبی به مزارع کشور وارد نشده است.


مقام مسئول گفت: البته خطر هنوز دفع نشده و طبق گزارش‌های سازمان‌های جهانی در ماه‌های تیر و آبان سال جاری مجدداً کشور در معرض هجوم ملخ‌های صحرایی قرار می‌گیرد.


چنگلوائی تصریح کرد: ملخ‌های صحرایی در عربستان، شبه قاره هند و شاخ آفریقا حضور داشتند و از این مناطق برای یافتن غذا و خاک مناسب به سایر کشورها از جمله ایران وارد می‌شوند.


وی اظهار کرد: در مبدأ نیز مبارزه خوبی با این ملخ‌های صحرایی صورت گرفته و از شدت آنها کاسته شده است.


چنگلوائی با اشاره به اینکه ایران تجربه و آمادگی خوبی را برای مقابله و مبارزه با آفت ملخ صحرایی دارد، بیان کرد: مردم هیچ نگرانی در خصوص هجوم ملخ‌های صحرایی نداشته باشند زیرا ما به لحاظ امکانات، سم و نیروهای آموزش‌دیده، آماده هستیم.


وی تاکید کرد: امکانات سازمان حفظ نباتات کشور پاسخگوی مبارزه با آفت ملخ صحرایی در سطح ۵۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار هکتار است.


رئیس سازمان حفظ نباتات کشور یادآور شد: با کمک‌های نظامی و انتظامی به ویژه در زمینه لجستیک و نیروی انسانی برای عملیات مبارزه با این آفت مشکلی نخواهیم داشت.



مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران