بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام تخلیه شد

  • 1400/04/09
  • 403 بازدید

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از تخلیه ۴ میلیون و ۱۴۵ هزار تن انواع کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) در سه ماه نخست امسال خبر داد.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان تصریح کرد: با به ‌کارگیری توان تجهیزاتی و عملیاتی، در راستای برقراری زنجیره تامین کالای اساسی، ۴ میلیون و ۱۴۵ هزار تن انواع کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره) در سه ماه نخست امسال تخلیه شده است.


مقام مسئول اظهارکرد: این میزان کالای اساسی از ۷۳ فروند کشتی در طول سه ماه نخست امسال در این مجتمع بندری تخلیه شد که در مقایسه با سال گذشته، ۳ درصد رشد داشته است.


مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ میلیون و ۶۲۲ هزار تن انواع کالای اساسی از انبارهای مجتمع بندری امام خمینی(ره) بارگیری و به نقاط مختلف کشور ارسال شده است.


دریس با اشاره به اهمیت نقش حمل و نقل چند وجهی به منظور تسریع در خروج کالا از بندر و کاهش هزینه تمام‌شده برای مشتریان گفت: بیش از ۳۷۹ هزار تن انواع کالای اساسی از ایستگاه‌ها و پایانه‌های ریلی بندرامام خمینی(ره) بارگیری و از طریق راه‌آهن سراسری به دیگر نقاط کشور حمل شده است.


وی افزود: همچنین ۳ میلیون و ۲۴۲ هزار تن کالا به وسیله ناوگان جاده‌ای به مبادی مصرف جابه‌جا شده است.


مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان تاکید کرد: گندم، ذرت، جو، دانه روغنی، کنجاله سویا، شکر، برنج و روغن خوراکی از جمله کالاهای اساسی هستند که از طریق ناوگان جاده‌ای و ریلی به اقصی نقاط کشور ارسال شده‌اند.


دریس در پایان یادآور شد : در حال حاضر میزان کالاهای اساسی موجود در مجتمع بندری امام خمینی(ره) بیش از ۳ میلیون و ۳۶۵ هزار تن است که به تدریج پس از پشت سرگذاشتن تشریفات قانونی ترخیص و در بازارهای مصرف توزیع خواهد شد.



مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران