کاشت زعفران در 2 هکتار از اراضی اهر

  • 1394/05/04
  • 716 بازدید

فرماندار شهرستان اهر از کاشت زعفران در دو هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اهر در نخستین بار خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه آذربایجان‌شرقی ، کریم عابدی در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در سالجاری گفت: بازارچه دائمی صنایع‌دستی و گردشگری با محوریت ورنی ، تا پایان سالجاری در اهر احداث می‌شود که مساحت این بازارچه و نمایشگاه ، یک هکتار خواهد بود.

وی به تبیین آخرین وضعیت هسته‌های کلیدی شهرستان اهر در سند تدبیر و توسعه شهرستان اهر پرداخت که شامل توسعه معادن و صنایع‌معدنی ، توسعه دامداری صنعتی ، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ، توسعه گردشگری و صنایع‌دستی و اصلاح الگوی کشت است.

فرماندار شهرستان اهر از پروژه بزرگراه اهر- تبریز به عنوان یکی از حیاتی‌ترین پروژه‌های استان نام برد و گفت: طبق برنامه مصوب و زمان‌بندی شده ، فاز اول اجرای این پروژه از سال 93 به طول 50 کیلومتر آغاز شده که تا سال 96 به صورت کامل مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

عابدی بر ضرورت سرمایه‌گذاری در مناطق مستعد گردشگری اهر تاکید و ابراز کرد: در حال حاضر ، آب شرب مورد نیاز مردم شهرستان اهر از طریق منابع آبی سد ستارخان تامین می‌شود که ظرفیت 70 میلیون مترمکعبی دارد.

عابدی ادامه‌داد: سد آزادگان نیز یکی دیگر از سدهای شهرستان اهر است که اگر اقدامات لازم برای تامین آب شرب مردم اهر از این سد انجام شود بیش از پیش می‌توان در حاشیه سد ستارخان برای ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری اقدام کرد.

فرماندار شهرستان اهر از آمادگی یک سرمایه‌گذار بومی برای احداث هتل چهار ستاره در اهر خبر داد و افزود: احداث این هتل ، فقط در صورت تغییر کاربری اراضی و کسب مجوزهای لازم میسر خواهد بود و طبق گفته سرمایه‌گذار ، در صورت اخذ مجوزهای لازم ، این هتل در عرض یک و نیم سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

عابدی ، اصلاح الگوی کشت در اراضی کشاورزی شهرستان اهر را یکی دیگر از اولویت‌های مهم این شهرستان عنوان کرد و افزود: در سالجاری برای اولین بار در بیش از دو هکتار از اراضی شهرستان ، زعفران کاشته‌ایم که منتظر برداشت هستیم تا در سال‌های بعد در سطح وسیعی از اراضی کشاورزی منطقه ، زعفران بکاریم.

به گفته وی کاشت نعنای فلفلی و زرشک از دیگر محصولات کشت شده در اراضی کشاورزی اهر در راستای اصلاح الگوی کشت است.



ایسنا