سند دار شدن همه اراضی کشور تا پایان دولت سیزدهم

  • 1400/12/01
  • 336 بازدید

وزیر جهاد کشاورزی گفت: همه اراضی کشور تا پایان دولت سیزدهم سنددار می‌شوند و امیدواریم حول قرارگاه صدور اسناد، سنددار شدن تمام اراضی را جشن بگیریم.

سید جواد ساداتی نژاد با شرکت ویدئوکنفرانسی در آیین اهدای نمادین اسناد اراضی به چند تن از کشاورزان استان زنجان با قدردانی از تلاش های انجام گرفته در زمینه رفع کامل تداخلات در اراضی ۲ شهرستان این استان افزود: اجتماعی که حول قرارگاه صدور اسناد برای اراضی کشاورزی اتفاق افتاد، نشان داد که اگر همه دستگاههای متولی در این حوزه با هم باشند می شود موضوع صدور اسناد برای زمین های کشاورزی به ثمر برسد.

وی ادامه داد: طبق قانون باید همه اراضی کشاورزی کشور را تا پایان سال ۱۳۹۹ صاحب سند می کردیم، در هر بخش به هر نحوی در این کُندی نقش داشتیم، یک بخشی هم ممکن است مربوط به آیین نامه ها باشد که دست و پا گیر بودند، ولی در هر صورت اکنون عزمی به وجود آمده تا کار در سایه همکاری ها به نتیجه برسد.

وزیر جهاد کشاورزی به اهمیت صدور سند تک برگ برای زمین های کشاورزی اشاره کرد و گفت: امیدواریم به زودی کشور ما نیز به جمع کشورهایی که اراضی آنها کاداستر شده، بپوندد.

۲۵ درصد اراضی کاداستر شده کشور در استان زنجان است

استاندار زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه رفع کامل تداخلات در سطح ۲ شهرستان استان از مصوبات سفر رییس جمهور به زنجان بود، گفت: در راستای حدنگاری و اجرای کاداستر و صدور اسناد برای اراضی کشاورزی و باغی استان، مشکلات بین دستگاهی برطرف شد و فرآیند امور در این راستا با سرعت مناسبی در حال انجام است.

محسن افشارچی با بیان اینکه  ۲۵ درصد اراضی کاداستر شده کشور در استان زنجان است، اظهار داشت: اکنون در حال صدور سند برای این اراضی هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در این مراسم در سخنانی، معین نبودن محدوده ها را از چالش های مهم در مناطق مختلف عنوان کرد و گفت: در استان زنجان در زمینه حدنگاری و کاداستر اراضی گام های بلندی برداشته شده است.

حجت الاسلام علی خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استان زنجان در زمینه آب و خاک با چالش جدی مواجه نیست ولی خیلی هم فاصله با بحران در این زمینه ها ندارد، از این رو مسئولان باید به این مساله عنایت و توجه ویژه ای داشته باشند تا مشکلات پیش نیاید.

جواد تاراسی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه از اتمام رفع تداخلات در ۴۵۰ هزار هکتار از اراضی این استان خبر داد و گفت: تا سال ۱۴۰۲ کاداستر همه راضی استان و صدور اسناد برای زمین های کشاورزی به پایان می رسد.

در این مراسم به صورت نمادین اسناد تک برگ اراضی به چند تن از کشاورزان استان اهدا شد.



خبرگزاری ایرنا