خرید تضمینی گندم از کشاورزان به 6.8 میلیون تن رسید

  • 1394/05/10
  • 772 بازدید

عضو هیأت مدیره بانک کشاورزی و سخنگوی خرید تضمینی گندم گفت: از حدود 6 میلیون و 800 هزار تن گندم خریداری شده از کشاورزان به ارزش 79 هزار و 38 میلیارد ریال تاکنون مبلغ 57 هزار و 711 میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شده است.

حشمت‌الله نظری عضو هیات مدیره و سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ، گفت: از ابتدای برداشت گندم تاکنون ، گندم کشاورزان به ارزش 79 هزار و 38 میلیارد ریال خریداری شده و مبلغ 57 هزار و 711 میلیارد ریال هم به حساب گندمکاران واریز شده است.

وی افزود: از دهه سوم فروردین و آغاز برداشت گندم تاکنون 6 میلیون و 787 هزار و 718 تن گندم در قالب یک میلیون و 76 هزار و 556 محموله خریداری شده است.

سخنگوی خرید تضمینی بانک کشاورزی با بیان اینکه کار خرید گندم در 31 استان و در 980 مرکز فعال خرید در حال انجام است ، اظهار داشت: گندم از استان‌های اصفهان ، ایلام ، بوشهر ، تهران ، خراسان رضوی و جنوبی و خوزستان و ... در حال خرید است.

وی افزود: سامانه ویژه خرید تضمینی گندم بانک کشاورزی در راستای سرعت بخشیدن به عملیات خرید گندم و واریز پول به حساب کشاورزان گندمکار توسط بانک کشاورزی طراحی شده است.

وی افزود: در سال‌های گذشته نیز خرید تضمینی گندم تا پایان سال 84 با عاملیت بانک کشاورزی انجام می‌شد.

عضو هیات مدیره و سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک کشاورزی گفت: پول گندمکاران کشور از منابع بانک کشاورزی به صورت آنی توسط سامانه ویژه خرید تضمینی گندم این بانک پرداخت می‌شود.

به گزارش فارس ، طبق مصوبه دولت قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی در سال جاری 1155 تومان و قیمت هر کیلوگرم گندم دوروم 1188 تومان است.

این گزارش اضافه می‌کند: طبق برآورد وزارت جهاد کشاورزی در سال زراعی جاری حدود 11 میلیون تن گندم در کشور تولید و حدود 8 میلیون تن آن به صورت تضمینی خریداری می‌شود.



فارس