مازندران تامین کننده مرکبات ۲۶ استان کشور

  • 1400/12/24
  • 424 بازدید

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان قرار داریم و وظیفه سنگینی در تامین سفره مردم داریم، گفت: ۲۱ هزار تن مرکبات تنظیم بازاری برای ۲۶ استان کشور تامین و ارسال شد.

حسن عنایتی در جلسه شورای مدیران حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی افزود: روزانه ۴۰۰ تن گوشت مرغ به استان تهران ارسال می‌شود و حدود ۳۵۰ تن گوشت مرغ هم در استان توزیع می‌شود که منجر به آرامش نسبی بازار شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰۰ تن شکر امروز وارد استان می‌شود، افزود: در تامین گوشت قرمز، سفید، روغن، شکر و برنج هیچ محدودیتی ندارد و می‌توانیم همه نیاز‌های بازار استان را تامین کنیم.

عنایتی تصریح کرد: مزیت مازندران گردشگری است، اما اولویت استان، کشاورزی است و گردشگری، کشاورزی، صنعت و خدمات به ترتیب مزیت‌ها و اولویت‌های استان هستند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه مازندران غذای کشور را تامین می‌کند و قطب امنیت غذایی کشور است، ادامه داد: همه باید تلاش کنیم از جنگل و دریا و سایر مواهب و منابع طبیعی به نفع مردم استفاده و بهره‌برداری بهینه کنیم.

این مسؤول اضافه کرد: زنجیره‌های تولید باید به یکدیگر متصل شوند و تبدیل به یک مزیت شوند و از صرفه اقتصادی برخوردار شوند.

وی خاطر نشان کرد: همه فعالیت‌های کشاورزی در مازندران متجلی است و حلقه فعالیت‌های کشاورزی مازندران یک حلقه کامل است.

عنایتی افزود: با وجود همه مزیت‌هایی که وجود دارد در برخی از مسایل کاستی‌هایی وجود دارد که با کمک مسؤولین دفاتر نمایندگی، ولی فقیه باید به سرانجام برسد.

وی اظهار کرد: مراکز جهاد کشاورزی باید تبدیل به مراکز افزایش بهره وری شوند و همه تلاش‌ها و زحمات باید خود را در مزرعه و سفره مردم نشان دهد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: مسؤولین دفاتر نمایندگی، ولی فقیه حامیان مدیران جهاد کشاورزی هستند و همیشه همراه و همدل هستند تا مجموعه به سمت سربلندی و سرافرازی گام بردارد و در مسیر گام دوم انقلاب حرکت کند.



خبرگزاری صدا و سیما