ظرفیت تولید سالانه ۲۷ هزارتن گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری

  • 1401/07/25
  • 336 بازدید

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان ظرفیت تولید سالانه ۲۷ هزار تن مرغ را دارد.

 سید عباس میراحمدی سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این استان ظرفیت تولید سالانه ۲۷ هزار تن مرغ را دارد.

مقام مسئول بیان کرد: هم‌اکنون ۲۱۴ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه در هر دوره در چهارمحال و بختیاری مجوز فعالیت دارد.

میر احمدی، بیشتر نیاز نهاده طیور گوشتی در چهارمحال و بختیاری را ذرت و سویا دانست و اذعان داشت: سالانه ۷۰ هزار تن ذرت و ۳۵ هزار تن سویا در سامانه بازارگاه تأمین و به پرورش‌دهندگان مرغ تحویل داده می‌شود.‌

وی، به برنامه‌ریزی برای تأمین کنسانتره و علوفه مورد نیاز دامداران چهارمحال و بختیاری در طول سال اشاره و عنوان کرد: کنسانتره مورد نیاز دام در استان سالانه ۴۰۳ هزار تن بوده که به‌ میزان کافی تأمین شده است و در همین راستا دامداران چهارمحال و بختیاری می‌توانند سهمیه مورد نیاز خود را از سامانه بازارگاه خریداری و تأمین کنند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیاز دامداران استان به ذرت علوفه‌ای را ۱۸۰ هزار تن در سال اعلام و تاکید کرد: امسال ۴۰۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای در استان تولید شد که مازاد این تولید به استان‌های دیگر کشور صادر می‌شود و چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون برای تأمین نهاده‌های مربوط به دام و طیور با مشکل مواجه نیست.



خبرگزاری ایانا