افتتاح بزرگ‌ترین مرکز پرورش ماهی خاویاری در خاورمیانه

  • 1394/05/26
  • 800 بازدید

مدیرکل شیلات مازندران گفت: بزرگ‌ترین مرکز پرورش ماهی خاویاری در خاورمیانه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور در جویبار افتتاح می‌شود

حسن حبیب‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری اظهار کرد: بزرگ‌ترین مرکز پرورش ماهی خاویاری در خاورمیانه با حضور اسحاق جهانگیری روز دوشنبه 26 مردادماه امسال در منطقه چپکرود جویبار افتتاح می‌شود.

وی با اعلام اینکه مرکز پرورش ماهیان خاویاری جویبار سالانه دو هزار تن گوشت و 30 تن خاویار تولید می‌کند ، گفت: این مرکز می‌تواند نقش مهمی در ارزآوری ، کاهش فشار صید بر ذخایر طبیعی ماهیان خاویاری ، تأمین نیاز بازار داخلی و حفظ جایگاه و ارزش خاویار ایران در بازار جهانی داشته باشد.

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اینکه شهرستان جویبار منطقه‌ای با ظرفیت بالا در زمینه تولید خاویاراست ، افزود: امیدواریم جویبار در آینده نه چندان دور به عنوان پایتخت خاویار ایران معرفی شود.

حبیب‌نژاد با بیان اینکه با بهره‌برداری این طرح بزرگ برای 400 نفر اشتغال‌زایی ( 200 نفر به‌صورت مستقیم و 200 نفر به‌صورت غیرمستقیم) به همراه دارد ، افزود: از این تعداد 90 نفر از فارغ‌التحصیلان بخش شیلات و کشاورزی هستند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با اعتبار 135 میلیارد تومانی اجرا شده که 100 میلیارد تومان آن سرمایه بخش خصوصی است و بقیه از محل صندوق توسعه ملی تامین شده‌ است.



خبرگزاری فارس