تولید ۹۵ درصد زعفران کشور در ۲ استان

  • 1394/06/04
  • 773 بازدید

یک مقام مسئول در وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه سال گذشته ۲۸۰ تن زعفران در کشور تولید شد ، گفت: برداشت رسمی طلای سرخ در کشور از اواسط مهرماه آغاز می‌شود.

معاون دفتر امور گلخانه ، گیاهان دارویی و قارچ وزارت جهادکشاورزی در گفتگو با مهر با بیان اینکه هنوز نمی‌توان درباره میزان تولید زعفران در کشور اظهارنظر کرد ، افزود: متاسفانه امسال نیز مناطق تولیدی ، درگیر گرمای شدیدی بودند ، ضمن اینکه سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های تولیدکننده تاکنون اظهارنظری درباره افزایش یا کاهش تولید محصول نسبت به سال گذشته نکرده‌اند.

میترا مجدزاده اضافه کرد: سال گذشته به مسئولان جهادکشاورزی استان‌های تولیدکننده راهکارهایی ارائه شده است تا با اطلاع رسانی مناسب و به موقع بتوانند مانع تاثیر گرما و دیگر عوامل آسیب‌زا بر میزان تولید شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌ مشترک "یونیدو" و بانک کشاورزی در دو استان خراسان رضوی و خراسان جنوبی که با همکاری مسئولان سازمان‌های جهاد کشاورزی ۲ استان انجام می‌شود ، گفت: با توجه به حضور ناظران سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) در این دو استان و آموزش‌های ترویجی که توسط آنان انجام می‌گیرد ، احتمال اینکه تاثیر گرما بر تولید زعفران به شدت سال قبل باشد ، کاهش می‌یابد.

این مقام مسئول در وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه ۹۵ درصد تولید زعفران در ۲ استان خراسان جنوبی و خراسان رضوی انجام می‌شود ، اضافه کرد: سال گذشته ۲۸۰ تن طلای سرخ در کشور تولید شد.

مجدزاده درباره زمان آغاز برداشت رسمی زعفران در کشور اظهارداشت: این موضوع بستگی به شرایط اقلیمی دارد اما می‌توان گفت برداشت حدودا از اواسط مهرماه در کشور آغاز می‌شود و بسته به منطقه برداشت تا اواخر آبان‌ماه یا اواسط آذرماه ادامه خواهد داشت.



مهر