تولید میگوی پرورشی استان بوشهر به ۳۸ هزار تن رسید

  • 1401/08/23
  • 323 بازدید

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه تولید میگوی پرورشی امسال به بیش از ۳۸ هزار تن رسیده است گفت: در عرصه توسعه طرح‌های آبزی پروری، ۲ هزار هکتار به اراضی پرورش میگو استان بوشهر افزوده شده است.

احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر، در جلسه شورای اشتغال استان بوشهر بر فراهم شدن تسهیل در امر سرمایه‌گذاری تاکید و اذعان داشت: یکی از ظرفیت‌های مهم استان ساحلی بوشهر پرورش آبزیان است که در این راستا فرصت‌های مهمی در عرصه پرورش ماهی و میگو فراهم شده است.

مقام مسئول، تولید میگوی پرورشی در سال جاری را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تولید میگو تاکنون در استان بوشهر به ۳۸ هزار تن رسیده و این درحالی است که هنوز محصول میگو ۳۰۰ استخر پرورشی دیگر برداشت نشده است.

محمدی‌زاده با اشاره به اراضی پرورشی در شهرک شیلات رود شور گناوه عنوان کرد: ظرفیت مهمی در منطقه رود شور برای توسعه پرورش میگو به روش نوین و متراکم فراهم است که با توسعه زیرساخت‌های شهرک رود شور ظرفیت تولید میگو افزایش می‌یابد و با استفاده از روش‌های نوین و پیشرفته تولید میگو در هر هکتار نسبت به روش سنتی افزایش چند برابری دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه امسال شش هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی ساحلی استان به پرورش میگو اختصاص یافته یادآور شد: در عرصه توسعه طرح‌های آبزی‌پروری، ۲ هزار هکتار به اراضی پرورش میگو استان بوشهر افزوده شده است و بر اساس برنامه‌ریزی تولید میگوی پرورشی با استفاده از روش‌های پیشرفته به ۱۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد.



خبرگزاری ایسنا