سرانه مصرف تخم‌ مرغ در کشور به ۱۵ کیلو رسید

  • 1401/09/13
  • 393 بازدید

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به اینکه سرانه مصرف تخم‌ مرغ در کشور ۱۵ کیلو است اعلام کرد قیمت تمام شده هر کیلو تخم‌ مرغ برای مرغداران ۴۳ هزار تومان بوده است.

ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران، با بیان اینکه دولت قیمت جدیدی برای تخم‌مرغ اعلام نکرده و بازار قیمت‌ها را تغییر داده‌ است، اظهار کرد: در ۱۰  تا ۱۵ روز گذشته قیمت هر کیلو تخم‌مرغ در مرغداری‌ها ۱۰۰۰ تومان افزایش یافته و به ۳۸ هزار  و ۵۰۰ تومان رسیده است.


مقام مسئول افزود: وقتی قیمت هر کیلو تخم‌مرغ ۳۸ هزار تومان باشد هر شانه ۳۰ عددی از آن با احتساب هزینه‌های جانبی باید بیش از ۹۰ هزار تومان باشد.


نبی پور عنوان کرد: برای ما نیز این سوال پیش آمده است که چرا دولت قیمت تخم‌مرغ را تغییر نمی‌دهد. مساله این است که وقتی قیمت‌ها آزاد شده قیمت کالاها نیز باید بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود. و امروزه قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ برای مرغداران ۴۳ هزار تومان است و مرغدار باید با احتساب سود ۴۸ هزار تومان بفروشد.


رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران، با بیان اینکه روزانه ۳۲۰۰تن تخم‌مرغ و ماهانه بیش از ۹۰ هزار تن تخم‌مرغ تولید می‌شود، خاطر نشان کرد: تا شب عید ۵۰ تا ۶۰ هزار تن مازاد تخم‌مرغ خواهیم داشت. و مصرف تخم مرغ بالاتر رفته است و سرانه مصرف تخم‌مرغ در کشور به ۱۵ کیلو رسیده، زیرا تخم‌مرغ ارزانترین پروتئین است.




خبرگزاری ایسنا