گلستان به قطب تولید گیاهان دارویی تبدیل می‌شود

  • 1401/09/30
  • 244 بازدید

سازمان جهادکشاورزی گلستان از توسعه کشت گیاهان دارویی در اراضی دیم و شیب دار استان خبر داد و اینکه گلستان در آینده به قطب تولید گیاهان دارویی تبدیل می‌شود.

علی اکبر عرب احمدی مجری طرح گیاهان دارویی جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: به جهت جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ منابع خاک و آب در استان باید زارعان به کشت گیاهان کم آب بر روی آورند.


مقام مسئول تصریح کرد: گیاهان دارویی به علت کم آب بر بودن بهترین جایگزین برای کشت‌های سنتی با مصرف آب بالا هستند و با توجه به ارزش افزوده‌ای که این محصولات دارند از نظر اقتصادی برای کشاورز مقرون به صرفه خواهند بود.


وی، با اعلام اینکه کشت گیاهان دارویی در گلستان در حال افزایش است، اذعان داشت: گلستان با توجه به تنوع اقلیم و شرایط خاکی که دارد در آینده‌ای نزدیک به یکی از قطب‌های تولید محصولات گیاهان دارویی تبدیل خواهد شد.


مجری طرح گیاهان دارویی جهاد کشاورزی گلستان خاطر نشان کرد: با توجه به طرح جهش تولید در دیمزار ها، چند سالی است که کشت گیاهان دارویی را در استان آغاز کرده ایم، زیرا گلستان شرایط خوبی برای کشت‌های نشائی دارد. و در حال حاضر در شهرستان گرگان، علی آباد، بندرگز، کردکوی، گنبد، آزادشهر و فاضل آباد بسیاری از زارعان به کشت گیاهان دارویی مانند نعنا فلفلی، بادرنجونه، سیاه دانه و زیره سبز مشغول هستند.


عرب احمدی، با اشاره به اینکه نوار شمالی استان مناطق مناسبی برای کشت زیره سبز است، گفت: با توجه به بارندگی هرسال بین سه تا پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیره کشت می‌شود. 




خبرگزاری صدا و سیما