بیش از ۲ هزار تن میوه گواوا در سیستان و بلوچستان برداشت شد

  • 1401/10/29
  • 314 بازدید

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ تن میوه گواوا از سطح ۶۴۰ هکتار باغات جنوب استان برداشت و روانه بازار شده است.

اردشیر شهرکی مدیر باغبانی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، با اعلام اینکه برداشت میوه گواوا تا اوایل فروردین سال آینده ادامه دارد، اظهارکرد: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ تن از این محصول در جنوب سیستان و بلوچستان برداشت و روانه بازار مصرف می‌شوند.


مقام مسئول افزود:گواوا معروف به زیتون محلی، میوه‌ای منحصر به مناطق گرمسیری است که عمدتا در شهرستان‌های نیک شهر، چابهار، سرباز و کنارک تولید و برداشت می‌شود.


سیستان و بلوچستان با دارا بودن شرایط آب و هوایی تقریبا استوایی، گرم و مرطوب خاستگاه متنوع‌ترین میوه‌های گرمسیری کشور است به طوری که در تولید برخی میوه ها در ایران بی رقیب است.


آب و هوای متنوع سیستان و بلوچستان زمینه را برای کشت انواع محصولات کشاورزی از جمله میوه‌های سردسیری هم فراهم کرده است.


موز از مهمترین محصولات گرمسیری این استان است که نسبت به سایر محصولات بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده و پایایا یا خربزه درختی نیز از دیگر محصولات گرمسیری استان محسوب می‌شود خربزه درختی پوستی نازک و مزه شیرین دارد که علاوه بر مصرف خوراکی، قابل استفاده در صنایع تبدیلی است.




خبرگزاری صدا و سیما