احداث کارخانه صنایع فرآوری سیب زمینی در شهرستان سراب

  • 1401/11/05
  • 419 بازدید

فرماندار سراب، از احداث اولین کارخانه صنایع فرآوری سیب زمینی در سراب خبر داد.

علی جهانی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان سراب بیان کرد: نخستین کارخانه صنایع فرآوری سیب زمینی به همت بخش خصوصی و با نظارت اداره کل تعاون روستایی آذربایجانشرقی با ۸۵ درصد پیشرفت مراحل اجرایی در محل مجتمع انبار و سردخانه سراب در حال احداث است.


رییس کارگروه سرمایه گذاری در سراب اظهار کرد: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۲۵ هزار متر مربع و ایجاد چهار خط تولیدات سورتینگ، بسته بندی، چیپس، فرنج فرایزوسایر فرآورده های سیب زمینی احداث می شود.


فرماندار سراب ظرفیت تولید سورتینگ و بسته بندی سیب زمینی را در این واحد ۳۲ هزار تن در سال و ظرفیت تولید چیپس و فرنج فرایز را ۱ تن در ساعت عنوان کرد.


وی افزود: با بهره برداری از این واحد برای ۱۵۰ نفر بصورت مستقیم و برای ۴۵۰ نفر بصورت غیر مستقیم فرصت شغلی فراهم می شود. و با بیان اینکه این طرح تا ۶ ماه آینده به اتمام می رسد و جهت احداث، تجهیز، تکمیل و راه اندازی این طرح بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد شد.


فرماندار سراب، با بیان اینکه شهرستان سراب یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور و خصوصاً تولید سیب زمینی در آذربایجانشرقی است تصریح کرد: احداث این کارخانه در حوزه توسعه و تکمیل صنایع تبدیلی کشاورزی استان حائز اهمیت است. و ۴۰ درصد شاغلین این منطقه در بخش کشاورزی فعال هستند.


مقام مسئول اذعان داشت: با توجه به همکاری و تعامل دستگاههای اجرایی شهرستان با متقاضیان سرمایه گذاری این نوید را می دهیم که هرگونه همکاری و حمایت را از آنان خواهیم داشت.


گفتنی است ۴۰ درصد سیب زمینی استان در شهرستان سراب کشت می شود و این شهرستان با تولید سالانه ۱۱۲ هزار تن رتبه نخست استانی را در تولید این محصول داراست.




خبرگزاری ایانا