پیشنهاد سرمایه‌گذاری شرکت‌های آلمانی و فرانسوی در حوزه لبنی !

  • 1394/06/08
  • 679 بازدید

ورود سرمایه‌گذاران خارجی و اروپایی برای سرمایه گذاری در حوزه محصولات لبنی در داخل کشور می‌تواند به نفع دامداران و صنایع لبنی باشد ، چرا که استانداردهای روز دنیا و فرمولاسیون‌های جدید را به داخل کشور خواهد آورد.

کارشناس صنعت شیر ایران امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: به‌دنبال علاقه‌مندی شرکت‌های اروپایی و کمپانی‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری در ایران ، شرکت‌هایی از کشورهای آلمان ، فرانسه و ایتالیا نیز برای سرمایه‌گذاری در حوزه محصولات لبنی در ایران اعلام آمادگی کردند.

حسین چمنی افزود: از آنجا که ماده خام صنایع لبنی و فرآورده‌های لبنی شیر است که باید از داخل کشور تأمین شود و 70 درصد قیمت تمام‌شده را تشکیل می‌دهد ، لذا تأسیس و راه‌اندازی کارخانه‌های اروپایی در داخل کشور صدمه‌ای به صنایع لبنی داخلی نخواهد زد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از فرمولاسیون جدید نظیر "های‌پک" و ورود استانداردهای اروپایی و بین‌المللی یکی از اتفاق‌های خوبی است که می‌تواند باعث اعتلای محصولات لبنی فعلی شود.

چمنی ادامه داد: اگر بتوانیم علم و روش‌های جدید مورد استفاده در کشورهای اروپایی را به داخل کشور وارد کنیم ، اتفاق بزرگی افتاده است که صنایع داخلی را متحول خواهد کرد..


وی تصریح کرد: در تولید فرآورده‌های لبنی تکنولوژی سهم کوچکی دارد و پنج تا شش درصد هزینه‌های تمام‌شده را شامل می‌شود؛ لذا در صورتی که کمپانی‌ها و شرکت‌های بزرگ خارجی تمایل به سرمایه‌گذاری در داخل کشور داشته باشند ، به‌نظر می‌رسد به نفع دامداران و صنایع لبنی داخلی باشد.

واردات قوام‌دهنده و مخمرهای ماست از بازارهای بین‌المللی

کارشناس صنعت شیر ایران یادآور شد: در زمان حاضر استفاده از مواد قوام‌دهنده یا مخمر نمونه آنچه در ماست‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد ، از خارج کشور وارد می‌شود؛ لذا خوداتکایی و خودکفایی در تولید چنین موادی نیازمند فرمولاسیون و تکنولوژی روز است که در رقابت با برندهای مطرح اروپایی قابل دسترسی خواهد بود.

چمنی تأکید کرد: شرایط محصولات لبنی داخلی و کیفیت آن در سطح قابل قبولی قرار دارد که می‌تواند با بسیاری از برندهای خارجی رقابت کند ، اما هرگونه سرمایه‌گذاری در حوزه محصولات لبنی مورد استقبال این صنعت خواهد بود./



ایانا