غنی سازی نان با ویتامین D / جوش شیرین در نان ممنوع است

  • 1401/11/24
  • 396 بازدید

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، از بازرسی نانوایی ها به منظور جلوگیری از مصرف جوش شیرین در پخت نان خبر داد.

 جعفر جندقی رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بیان کرد: غنی سازی نان با اسیدفولیک، یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت در راستای کاهش فقر آهن صورت می‌گیرد.


وی به برنامه غنی سازی نان با ویتامین D اشاره و اذعان داشت: مقدمات این کار نیز فراهم شده و برنامه آن به سازمان غذا و دارو ارسال شده تا در کارخانجات تولید آرد اعمال شود.


مقام مسئول، درمورد بازرسی‌های بهداشتی از نانوایی‌ها تصریح کرد: حدود ۶ هزار بازرس بهداشتی هر ماه یک بازدید از نانوایی‌ها انجام می‌دهند تا از بروز تخلفات بهداشتی جلوگیری کنند.


رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، بر رسیدگی به شکایات بهداشتی از نانوایی‌ها ظرف ۲۴ ساعت تاکید کرد و افزود: علت اینکه شکایات از نانوایی‌ها در صدر شکایات بهداشتی مردم قرار دارد؛ مراجعات روزمره به نانوایی‌ها است.


وی به برنامه حداقل دخالت دست در فرآوری نان اشاره و خاطر نشان کرد: بخش اعظم نان کشور به شکل سنتی پخت می‌شود، که تلاش می‌کنیم نظارت بیشتری بر نانوایی‌ها صورت بگیرد. و با تاکید بر اینکه استفاده از جوش شیرین در نانوایی‌ها ممنوع است و جایگزین جوش شیرین، خمیر مایه ای است که نانوایی‌ها می‌بایست از آن استفاده کنند.




سلامت نیوز