تولید آبزیان سال 1404به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن می رسد

  • 1401/12/09
  • 398 بازدید

معاون وزیر جهاد گفت: با تدوین برنامه تحولی امیدواریم‌ تا افق ۱۴۰۴، تولید آبزیان به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارتن برسد.

سید حسین حسینی معاون وزیر جهاد، در حاشیه رویداد کارآفرینی نوآورانه دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین حوزه شیلات بیان کرد: عرضه مستقیم ماهی شب عید در تهران در پنج بازار تخصصی و در استان‌ها در یک یا دو بازار صورت می‌گیرد.


ماهی شب عید با توجه به نیاز بازار تأمین و عرضه می‌شود


وی افزود: ماهی شب عید با توجه به نیاز بازار تأمین و عرضه می‌شود امسال با تولید ۳۶۰ میلیون قطعه تخم چشم‌زده ماهی قزل‌آلا در داخل، ۷۷ درصد نیاز کشور تأمین شده است.


مقام مسئول، با بیان اینکه ایران در تولید بچه کپور ماهیان به خودکفایی رسیده است، تصریح کرد: امسال ۵.۵ میلیارد لارو میگو تولید شده که نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته است.


حسینی، در مورد تأمین بچه‌ماهی برای پرورش در قفس عنوان کرد: پرورش ماهی در قفس صنعت نویی است و امسال مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی به بیوتکنولوژی آن دست یافته که در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد و با بومی‌سازی تکنولوژی‌ها بتوان به خوداتکایی در تولید بچه‌ماهی در قفس دست یافت.


او درباره برنامه تولید آبزیان در کشور گفت: با تدوین برنامه تحولی، امیدواریم در افق سال ۱۴۰۴ به تولید حدود ۲.۶ میلیون تن آبزی برسیم و به عنوان هاب منطقه غرب آسیا در حوزه آبزی‌پروری مطرح شویم.


معاون وزیر جهاد یادآور شد: در بحث فراهمی و ارزان‌سازی محصول، علاوه بر افزایش تولید در واحد سطح و کاهش هزینه‌های تولید برای صنایع فرآوری، امسال با فرآوری ماهیان ارزان‌قیمت که از طریق تولید دانش‌بنیان صورت گرفته، امیدواریم این ماهیان، سهمی را در سفره مصرف کنندگان پیدا کنند.




باشگاه خبرنگاران جوان