عدس سیاه محصولی اقتصادی و کم آب‌خواه

  • 1402/02/20
  • 316 بازدید

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: عدس سیاه با توجه به زمان کاشت و کوتاهی زمان داشت می‌تواند جایگاه خوبی در الگوی کشت گیاهان کم آب‌خواه استان داشته باشد.

 یدالله جوادپور مدیر زراعت این سازمان تصریح کرد: عدس  سیاه از گونه‌های گیاهی تیره بقولات است و به دلیل آهن و پروتئین بسیار زیاد در تغذیه کودکان کاربرد فراوانی داشته و می‌تواند در رژیم غذایی کودکان، زنان و اشخاص گیاه‌خوار قرار گیرد.


مقام مسئول، با بیان اینکه کاشت این محصول در بهمن ماه و برداشت آن در خردادماه است، افزود: باتوجه به زمان کاشت  و کوتاهی زمان داشت ، این محصول می تواند در الگوی کشت  گیاهان کم آبخواه استان جایگاه خوبی داشته باشد .


وی، با اشاره به اینکه حدود ۲۰ هکتار  از اراضی کشاورزی استان در سال جاری زیر کشت این گیاه ارزشمند قرار گرفته، عنوان کرد: از هر هکتار سطح زیر کشت عدس سیاه، ۱ تا ۱.۵ تن محصول قابل برداشت است و با توجه به قیمت مناسب آن می‌تواند برای کشاورزان مقرون به صرفه باشد. و عدس سیاه در بخش آسفیج بهاباد، روستاهای آسفیج، وحدت آباد، جنت، جلیل آباد، ده جمال و کمکوئیه کشت می‌شود.


مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان یزد خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است سطح زیر کشت این محصول افزایش و به عنوان  الگوی کشت محصولات کم آب‌خواه و زراعی استان معرفی شود.




خبرگزاری صدا و سیما