پرورش ماهیان دریایی در قفس در خوزستان کلید خورد

  • 1402/02/28
  • 399 بازدید

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات خوزستان از شروع پرورش ماهیان دریایی در قفس برای نخستین بار در استان خوزستان خبر داد.

کامبیز شهنی عباس زاده رئیس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات خوزستان اظهار کرد: مطالعات اجرایی پرورش ماهیان دریایی در قفس استان خوزستان توسط شرکت مشاور و در قالب سند توسعه شیلات استان در سال ۹۸ به پایان رسید.


مقام مسئول تصریح کرد: طی این مطالعه یک پهنه با ظرفیت حدود ۶ هزار تن برای پرورش ماهیان دریایی در قفس و در منطقه بحرکان هندیجان شناسایی و مشخص شده است.


وی افزود: پس از اخذ مجوزهای لازم از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان محیط‌زیست و به تبع آن ادارات کل استانی، تاکنون متقاضیان و سرمایه گذاران زیادی برای پرورش ماهی اعلام آمادگی کرده‌اند. و اولین متقاضی طرح پرورش ماهی در قفس در سال ۱۴۰۱ موفق به اخذ پروانه بهره برداری و تأسیس مزرعه ۵۰۰ تنی شد.


شهنی اذعان داشت: فاز اول اجرای این طرح امسال با ۲۵ هزار قطعه بچه ماهی دریایی آغاز به کار خواهد کرد و روز چهارشنبه ۱۰ هزار قطعه بچه ماهی دریایی به درون قفس منتقل شد و در روزهای آینده ۱۵ هزار قطعه بچه ماهی دیگر نیز ذخیره سازی می‌شوند.


رئیس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات خوزستان، با بیان اینکه هم اکنون ۲ متقاضی پرورش ماهی در قفس در هندیجان به دنبال گرفتن تسهیلات هستند، ابراز امیدواری کرد: با حل مشکلات مربوط به اخذ تسهیلات تا پایان سال این مزارع پرورشی نیز وارد چرخه تولید خواهند شد.




خبرگزاری مهر