تولید برگ سبز چای ۷ درصد افزایش یافت

  • 1402/03/24
  • 311 بازدید

رئیس سازمان چای گفت: در چین نخست، تولید برگ سبز چای نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشته است.

حبیب جهانساز رئیس سازمان چای، وضعیت تولید برگ سبز چای را خوب ارزیابی و پیش‌بینی کرد؛ امسال ۱۳۰ هزار تن برگ سبز چای در کشور تولید شود.


وی، ارزش برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران را ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام و اذعان داشت: نزدیک به ۲۵ درصد این مبلغ بالغ بر ۱.۸ میلیارد تومان سهم دولت و ۷۵ درصد معادل ۵۴۹ میلیارد تومان سهم کارخانجات است. و تاکنون کارخانجات چای بیش از ۶۰ درصد سهم خود حدود ۳۴۰ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت کرده‌اند.


جهانساز با بیان اینکه برداشت چای تا پایان مهر ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: سهم دولت از خرید برگ سبز چای هنوز پرداخت نشده و ما پیگیر هستیم و مکاتبات اولیه و برآورد‌ها انجام شده و منتظر تامین اعتبار هستیم.


مقام مسئول، با اشاره به وضعیت آب و هوایی کشور اظهار کرد: سازمان هواشناسی کشور، بارندگی‌های خرداد و تیر ماه را نرمال و بیش از نرمال پیش‌بینی کرده و تاکنون این پیش‌بینی‌ها تحقق یافته است و از این رو در چین نخست با افزایش ۷ درصدی تولید برگ سبز چای را داشته‌ایم.


رئیس سازمان چای کشور در مورد قیمت تضمینی چای تصریح کرد: امسال قیمت تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک، ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان با ۵۲ درصد افزایش و برگ سبز چای درجه دو، ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان با ۶۲ درصد افزایش نسبت به سال گذشته تعیین شده است.




باشگاه خبرنگاران جوان