کمبودی در عرضه دام عید قربان نداریم

  • 1402/04/05
  • 366 بازدید

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید و انبوه دام روی دست دامدار، کمبودی در توزیع دام عیدقربان نداریم.

افشین صدردادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک اظهار کرد: قیمت کنونی هرکیلو دام حدود ۱۵۵ تا ۱۶۰ هزارتومان بوده که نسبت به اواخر سال گذشته ۲۰ تا ۳۰ هزارتومان کاهش داشته است‌‌.


وی، با بیان اینکه کمبودی در عرضه دام نداریم، اذعان داشت: با توجه به انبوه عرضه دام، خطر کشتار دام ها بصورت نارس ناشی از کمبود نقدینگی وجود دارد که در نهایت عرضه دام بصورت نیم گوشت، آسیب جدی به تولید می زند.


مقام مسئول افزود: علی رغم انبوه دام، مجوز صادرات دام صادر نشده و خرید حمایتی متوقف شده است، درحالیکه قاچاق دام کماکان در حال انجام است. و با وجود کاهش نرخ دام زنده، قیمت گوشت تغییری نداشته و همچنان بالاست. در این میان برخی افراد غیرمسئول بحث هایی همچون امتناع دامداران در عرضه را مطرح می کنند، درحالیکه نگه داشت دام بیش از حد معقول به سبب افزایس هزینه های تولید ضربه مهلکی به اقتصاو کشور می زند.


مدیرعامل اتحادیه دام سبک عنوان کرد: دام در مدت زمان‌۹۰ تا ۱۲۰ روز باید پروار شود تا به وزن لازم برای عرضه و کشتار برسد، درغیر این صورت نارس است و تنها کشتار آن منجر به تلف کردن منابع کشور می شود.




باشگاه خبرنگاران جوان