تولید ماهی در قفس به ۵۰۰ هزارتن می رسد

  • 1402/04/12
  • 255 بازدید

معاون وزیر جهاد گفت: در برنامه هفتم تولید ۵۰۰ هزار تن ماهی در قفس پیش‌ بینی شده است که حدود ۳۱۷ هزار تن در آب‌های جنوب و ۱۶۳ هزار تن در آب‌های شمال و مابقی آب های داخلی انجام خواهد شد.

سیدحسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در سمینار تخصصی مدیریت پرورش ماهی در قفس تصریح کرد: پرورش ماهی در قفس یکی از ابزار‌های رسیدن به تطبیق تولید با اقلیم و تاب‌آوری تولید است.


وی تاکید کرد: تولید پروتئین آبزیان در شرایط اقلیمی کشور، کم‌آب‌بر محسوب می‌شود و رفتن به سمت آبزی‌پروری در منابع پایدار به ویژه در حوزه دریا یکی از استراتژی‌های مهم در تامین امنیت غذایی است.


حسینی با یادآوری وجود ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در کشور افزود: ما می‌توانیم از این نوار ساحلی به عنوان یک پایه زیستی برای تولید پروتئین آبزیان استفاده کنیم.


به گفته معاون وزیر، در گام اول مطالعات برای امکان تولید ۴.۶ میلیون تنی پرورش ماهی در قفس انجام شده است، در برنامه هفتم، تولید ۵۰۰ هزار تن ماهی در قفس پیش‌بینی شده که حدود ۳۱۷ هزار تن در آب‌های جنوب، ۱۶۳ هزار تن در آب‌های شمال و ۱۲۰ هزار تن هم در آب‌های داخلی انجام خواهد شد.


رئیس سازمان شیلات خاطر نشان کرد: تولید آبزی در سال گذشته به ۵.۵ میلیون تن رسید، پرورش ماهی در قفس یک صنعت نوپایی است و با تکنولوژی تولید قفس در دریا و ایجاد ۱۲ هزار هکتار سایت پشتیبانی به سمت تولید در قفس پیش خواهیم رفت.




خبرگزاری ایلنا