واردات دام زنده به ایران از آفریقا در آینده نزدیک

  • 1402/04/20
  • 211 بازدید

رئیس شورای راهبردی تنظیم بازار گفت: در قالب تفاهم نامه با کشور آفریقا، واردات دام زنده به کشور جهت پروار کردن آنها در سیستان و بلوچستان منعقد شده است.

علیرضا پیمان پاک رئیس شورای راهبردی تنظیم بازار عنوان کرد: کشور آفریقا به دلیل  اقلیم  دارای محصولات گسترده و ارگانیک است و یکی از موضوعاتی که ماه هاست کشور ایران به دنبال آن بود و امیدوار هستیم به زودی به مرحله اجرایی برسد، استفاده از ظرفیت کشور آفریقا برای واردات  دام زنده در استان سیستان و بلوچستان است که بتوانیم با واردات دام زنده آنها را  پروار کنیم. 


مقام مسئول اذعان داشت: اولویت کنونی را برای واردات دام زنده  قرار داده ایم و  به ازای میزانی که کمبود داریم، از یک میلیون تن مصرف گوشت حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن  وارد می شود که این میزان واردات به جای آنکه از بزریل باشد از کشورهای آفریقایی صورت گیرد. 


 رئیس شورای راهبردی تنظیم بازار وزارت جهاد تصریح کرد: در واردات گوشت ارگانیک از زنجیره خود دام استفاده می کنیم، در حوزه کشاورزی هم بحث کشت فرا سرزمینی را دنبال می کنیم  و توسط محصولات مختلف چند میلیون هکتار زمین را آماده کرده ایم  که  بخشی از آن تولید شده است.


 




خبرگزاری ایسنا