رشد 28درصدی صادرات فرآورده‌های لبنی مازندران در سال 94

  • 1394/06/16
  • 677 بازدید

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت: صادرات فرآورده‌های لبنی مازندران طی چهارماهه نخست سال 94 با افزایش 28 درصدی روبرو بوده است.

محمدمحمدپور عمران افزود: صادرات فرآورده‌های لبنی در چهارماهه سال 94 بیش از 88میلیون دلار بوده که با افزایش حدود 20میلیون دلاری شاهد رشد 28درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم.

وی بیان کرد: از لحاظ وزنی نیز صادرات فرآورده‌های لبنی در چهار ماهه سال 94 نسبت به مدت مشابه سال 93 بیش از 31درصد رشد داشته است به طوری که از رقم 49هزار و 947تن به 65هزار 259تن افزایش یافت.

این مسئول گفت: محصولات و فرآورده‌های لبنی استان به کشورهای عراق ، کویت و عربستان که مهمترین بازارهای هدف استان در این بخش است و همچنین به کشورهای حاشیه دریای خزر صادرشد.

محمدپور با اشاره به اینکه صنعت لبنیات در کشور و استان به عنوان یکی از صنایع تکمیلی بخش کشاورزی بوده که نقش بسیار مهمی در اشتغال و توسعه اقتصادی ایفا می‌کند ، اظهارکرد: با توجه به رفع مشکل صادرات این محصول به روسیه و اخذ مجوز صادرات انتظار داریم شاهد رشد صادرات محصولات شرکت کاله و یا شرکتهای صادراتی مشابه در استان در باقی مانده سالجاری باشیم.



ایسنا