سطح مبارزه علیه ملخ های بومی به ۱۳۰ هزار هکتار رسید

  • 1402/04/31
  • 316 بازدید

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات گفت: برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه ملخ های بومی به ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزارهکتار برسد.

سعید معین مدیرکل مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات بیان کرد: بنابر آخرین آمار در سطح ۱۱۵ هزارهکتار مبارزه علیه ملخ های بومی در ۱۸ استان کشور صورت گرفته است.


وی با بیان اینکه مبارزه در اکثر استان ها روبه اتمام است تصریح کرد: در ابتدا برآوردها حاکی از آن بود که سطح مبارزه علیه ملخ های بومی به ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزارهکتار برسد که بدلیل بارندگی در نیمه دوم اسفند و فروردین در تمامی کشور بویژه نیمه شمالی، کانون های ملخ از بین رفت و در نهایت سطح مبارزه در استان های نیمه شمالی کاهش پیدا کرده است.


مقام مسئول اذعان داشت: با توجه به آنکه ۲ هفته آینده مبارزه علیه ملخ های بومی به پایان می رسد، پیش بینی می شود که سطح مبارزه به ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزارهکتار برسد.


مدیرکل مبارزه با آفات عمومی درباره آخرین وضعیت مبارزه علیه ملخ های صحرایی خاطر نشان کرد: ملخ صحرایی عامل بیرونی است و حمله آن بستگی به شرایط آب و هوایی در شبه جزیره عربستان و آفریقا دارد به طوریکه شرایط مساعد بارش در ماه های شهریور، مهر و آبان در شبه جزیره عربستان می تواند برای ما مشکل ساز باشد.




وزارت جهاد کشاورزی