طرح شناسنامه‌ دار شدن برنج ایرانی به‌ زودی آغاز می شود

  • 1402/05/04
  • 257 بازدید

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین‌ کنندگان برنج ایران از آغاز طرح شناسنامه دار شدن برنج ایرانی به زودی خبرداد و تاکید کرد: با اجرای این طرح ضمن رصد میزان تولید از آسیب‌ هایی چون اختلاط جلوگیری خواهد شد.

مسیح کشاورز دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین‌ کنندگان برنج ایران، ضمن تأکید بر اهمیت شناسنامه‌دار شدن برنج ایرانی، بیان کرد: با توجه به جایگاه و اهمیت برنج ایرانی در سبد تولیدات محصولات کشاورزی کشور و همچنین سهم آن در سبد مصرف خانوار به عنوان دومین محصول غذایی اساسی بعد از گندم، تاکنون در خصوص مدیریت آمار تولید، واردات و مصرف این محصول غفلت شده است.


مقام مسئول اذعان داشت: مدیریت بازار برنج نیازمند در اختیار داشتن آمار و اطلاعات مدون و متقن از سه گزینه تولید، واردات و مصرف است که تا کنون تنها در حوزه واردات آن هم به دلیل ضوابط حاکم بر این حوزه در خصوص ثبت سفارش سامانه جامع تجارت و همچنین اظهار در گمرک، آمار و اطلاعات ثبت می‌شده است.


دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین‌ کنندگان برنج ایران یادآور شد: به دنبال تأسیس و فعالیت انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران که در دو حوزه واردات و تولید فعالیت می‌کند، از این پس می‌توان امیدوار بود هم‌افزایی میان فعالان این صنعت در بخش تولید و واردات ایجاد شود.




خبرگزاری صدا و سیما