زعفران را از فروشگاه های معتبر مشهد خریداری کنید

  • 1402/05/31
  • 168 بازدید

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان زعفران مشهد از مردم خواست در خرید زعفران هوشیار باشند و آن را از فروشگاه های معتبر و با برند شناخته شده خریداری کنند.

سید مهدی زمانی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان زعفران مشهد بیان کرد: زعفران های تقلبی و بی نام و نشان در بازار مشهد، ممکن است سلامت مردم را به خطر بیندازد.


وی عنوان کرد: خوشبختانه اعضای اتحادیه تاکنون همکاری بسیار خوبی در این زمینه داشته‌اند و معدود زعفران های تقلبی که کشف و ضبط شده، مربوط به فروشندگان خارج از این صنف است.


مقام مسئول اذعان داشت: زعفران های تقلبی با اسامی جعلی و فاقد برند ثبت شده با عناوین تبلیغاتی مانند "ممتاز قائنات" به صورت گسترده در فضای مجازی تبلیغ به فروش می رسد که از مسوولان درخواست داریم به این موضوع رسیدگی کنند.


زمانی خاطر نشان کرد: این اتحادیه به سبب حفظ سلامت زائرین و مجاوران گام محکمی در جهت معدوم کردن زعفران های بی کیفیت برداشته است، در همین رابطه نامه های متعددی به اتاق اصناف و اتحادیه چاپخانه داران ارسال شده است تا به واحدهای زیرمجموعه خود اعلام کنند که از ارائه خدمات چاپ و بسته بندی به صاحبان برندهای ثبت نشده، خودداری کنند و قبل از ارائه هر نوع خدمتی از اتحادیه زعفران استعلام لازم را در این زمینه کسب نمایند.


و کار بازرسی و نظارت بر فروش زعفران به صورت مستمر توسط بازرسان اتحادیه زعفران و همکاران اتاق اصناف در حال انجام است، اما با توجه به قرار داشتن در ایام پایانی ماه صفر و ورود جمعیت بسیار زائران به مشهد، این نظارتها شدت بیشتری پیدا کرده است.


وی شمار پروانه کسب های معتبر از این اتحادیه را ۶۸۰ مورد ذکر و اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۱ پروانه کسب معتبر صادر شده است.


ربیس اتحادیه صنف فروشندگان زعفران مشهد از مردم خواست تا از خرید زعفران های بی نام ونشان در بسته‌بندی های بی هویت که فاقد آدرس، تلفن و تاریخ تولید و انقضای معتبر هستند، خودداری کنند.




خبرگزاری ایرنا