افزایش صادرات زعفران با حذف عوارض گمرکی

  • 1402/06/12
  • 413 بازدید

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: با حذف عوارض گمرکی زعفران، علاوه بر توسعه صادرات این محصول جلوی قاچاق آن هم گرفته می شود.

غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران، از ثبات قیمت زعفران در بازار خبر داد و اذعان داشت: حداقل نرخ کنونی هر کیلو زعفران ۳۷ میلیون تومان و حداکثر ۵۰ میلیون تومان است.


وی افزود: وزیر صمت طی نامه ای به معاون اول رئیس جمهور خواستار حذف عوارض صادراتی زعفران شده است که این موضوع به صادرات کمک می کند.


مقام مسئول تصریح کرد: بانک‌مرکزی صادرکنندگان را مجبور به بازگشت ارز به سامانه نیما می کند که در نهایت تجار ناچارند ۵ تا ۱۰ هزار تومان زیر قیمت به سامانه نیما بازگردانند که در نهایت تعدیل نرخ پایه صادراتی تاثیر فراواتی در رونق صادرات دارد.


میری بیان کرد: با تصویب حذف عوارض صادراتی ۱۰۰ درصد جلوی قاچاق زعفران گرفته می شود، همچنین صادرکنندگانی که بدلیل عدم صرفه اقتصادی از چرخه صادرات خارج شده بودند، مجدد به بخش صادرات باز می گردند.


نایب رئیس شورای ملی زعفران، درباره آخرین وضعیت صادرات زعفران خاطر نشان کرد: بنابر آمار در مرداد امسال ۱۲ تن و ۷۰۰ کیلو زعفران صادر شد که در مقایسه با ۸ تن و ۷۰۰ کیلو سال گذشته ۴۵ تا ۴۶ درصد رشد داشته است. برآورد می شود با حدف عوارض گمرکی شاهد افزایش ارزآوری و خروج زعفران با کیفیت از کشور هستیم.




باشگاه خبرنگاران جوان