خرید تضمینی گندم به ۱۰ میلیون و ۳۴۰ هزار تن رسید

  • 1402/07/06
  • 316 بازدید

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: براساس آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۰ میلیون و ۳۴۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

عطاءاله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران تصریح کرد: براساس آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۰ میلیون و ۳۴۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد رشد داشته است.


وی اظهار کرد: برآورد‌ها حاکی از آن است که میزان خرید تضمینی گندم تا پایان فصل برداشت به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد که این میزان بیانگر رشد قابل توجهی از میزان خرید نسبت به سال قبل است.


مقام مسئول افزود: مسئولان سازمان برنامه و بودجه در ابتدا قرار بود تا پایان شهریور و سپس نیمه مهرماه مطالبات گندمکاران را تسویه کنند، اما باز هم خلف وعده کردند و آن را به پایان مهرماه موکول کردند که تمامی این عوامل بر تولید این محصول استراتژیک تاثیر جدی خواهد داشت.


رئیس بنیاد ملی گندمکاران خاطر نشان کرد: علی رغم شعار خودکفایی گندم و اجرای الگوی کشت، باید گفت که هیچ یک از این وعده‌ها محقق نخواهد شد چرا که تحقق الگوی کشت نیازمند فراهم کردن الزامات لازم است. 


هاشمی تاکید کرد: با توجه به روند تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران و اعلام رسمی قیمت خرید تضمینی پیش بینی می‌شود که احتمال تغییر الگوی کشت به تولید محصولاتی که معیشت کشاورزان را تامین کند، وجود دارد.




باشگاه خبرنگاران جوان