حداقل و حداکثر قیمت زعفران اعلام شد

  • 1402/07/20
  • 261 بازدید

نایب رئیس شورای ملی زعفران حداقل نرخ هرکیلو زعفران دسته را ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان و حداکثر زعفران نگین را ۵۲ میلیون تومان اعلام کرد.

غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران اظهار کرد: نرخ کنونی هرکیلو زعفران دسته ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پوشال ۴۴ تا ۴۵ میلیون تومان، سرگل ۴۶ تا ۴۸ میلیون تومان و نگین ۴۷ تا ۵۲ میلیون تومان است.


وی، از برداشت نوبرانه زعفران خبر داد و تصریح کرد: زعفران های نوبرانه وارد بازار شده است، اما میزان آن در حدی نیست که برای بار صادراتی تهیه شود.


مقام مسئول اذعان داشت: طبق سنوات قبل، پیک برداشت زعفران از ۵ آبان ماه خواهد بود که در آن مقطع می توان برآوردی راجع به افزایش یا کاهش تولید زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت. اما از الان امکان پیش بینی تولید به سبب آنکه گیاه زعفران در زیرزمین است، وجود ندارد.


نایب رئیس شورای ملی زعفران یادآور شد: هم اکنون زعفران نو نسبت به محصول سال قبل با نرخ بالاتری از کشاورزان خریداری می شود، اما تازمانیکه عرضه به انبوه نرسد نمی توان نرخ زعفران در بازار را‌مشخص کرد.


میری خاطر نشان کرد: با رفع چالش های صادراتی پیش بینی می شود که صادرات رکورد بزند چرا که روند صادرات زعفران از ابتدای سال افزایشی بوده است.




باشگاه خبرنگاران جوان