به‌ زودی ۳ محصول کشاورزی در بورس عرضه می‌شود

  • 1402/08/11
  • 318 بازدید

مدیر بازارهای مالی بورس کالای ایران، از مراحل اولیه برای عرضه سه محصول اساسی بخش کشاورزی برای ورود به بازار بورس کالای ایران خبر داد.

جواد فلاح مدیر بازارهای مالی بورس کالای ایران، در حاشیه نخستین روز از معاملات برنج در چهارمین سال عرضه این محصول در بورس کالای ایران  تصریح کرد: ذرت، جو و دانه‌های روغنی در قالب ماده ۳۳ در گواهی سپرده کالا در بورس کالا قرار خواهد گرفت.


مقام مسئول اذعان داشت: رایزنی‌ها با وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی امر تولید ادامه دارد و با فراهم شدن همه شرایط لازم، این امکان عملیاتی خواهد شد.


فلاح، با اشاره به اینکه پیشتر زعفران و پسته به عنوان دو محصول کشاورزی در قالب گواهی سپرده در بورس کالا کشور در حال معامله و داد و ستد است، عنوان کرد: از سه سال قبل نیز برنج طارم مازندران وارد بورس شده است.


وی، در ارزیابی از وضعیت عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا ایران اظهار کرد: در حوزه برنج از سه سال گذشته تاکنون روبه رشد و امیدوار کننده بوده و هم کشاورز و فروشنده‌ها که اقدام به فروش داشتند و هم تعداد خریدار این محصول اضافه شده و در چهارمین سال عرضه برنج طارم مازندران انتظار افزایش چند برابری آن دور از انتظار نیست.


 چهارمین سال عرضه برنج طارم مازندران در بورس کالای ایران روز چهارشنبه با حضور مدیران ارشد سازمان بورس کالا در محل سالن معاملاتی مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در شهرستان آمل به صورت رسمی شروع شد.


در نخستین روز از معاملات برنج برداشت شده سال جاری در بورس کالای ایران، همزمان داد و ستد این کالای استراتژیک نیز روی تالار شیشه‌ای قرار گرفت.




خبرگزاری ایسنا