۱۵.۵ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور تخلیه شد

  • 1402/10/10
  • 262 بازدید

سازمان بنادر و دریانوردی اعلام‌ کرد: معادل ۱۵ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۴۷۹ تن کالاهای اساسی از ابتدای امسال تا پایان آذر در بنادر کشور تخلیه و به وسیله ۶۰۳ هزار و ۴۰۶ دستگاه کامیون و ۱۸ هزار و ۸۳۰ واگن از بنادر خارج شد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور در ۹ ماهه امسال، معادل ۱۵ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۴۷۹ بود که در این بین سویا رشد ۱۲ درصدی و ذرت رشد هفت درصدی داشت.


میزان تخلیه گندم در این مدت معادل ۲ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۴۷۴ تن بود. همچنین میزان تخلیه جو معادل یک میلیون و ۴۹۴ هزار و ۴۶۴ تن و میزان تخلیه ذرت معادل ۶ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۶۹۳ تن بود.


علاوه بر این میزان تخلیه سویا طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ معادل سه میلیون و ۱۳۹ هزار و ۷۰۳ تن و میزان تخلیه برنج معادل ۸۵ هزار و ۸۵۸ تن بوده است.


این در حالی است که سویا با توجه به تخلیه ۲ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۷۷۴ تنی در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۲ درصدی را تجربه کرده است و ذرت نیز با توجه به تخلیه ۶ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۶۳۵ تنی رشد هفت‌درصدی را به ثبت رسانده‌ است.


برپایه این گزارش، میزان تخلیه شکر نیز تا پایان آذر سال جاری معادل ۳۴۵ هزار و ۱۱۴ تن و میزان تخلیه روغن در بنادر کشور در مدت مذکور معادل ۷۹۸ هزار و ۱۷۳ تن بود.


تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته برای خروج کالاهای اساسی در ۹ ماهه ابتدایی امسال شامل ۶۰۳ هزار و ۴۰۶ دستگاه کامیون و ۱۸ هزار و ۸۳۰ واگن بوده که از تعداد کامیون‌های اختصاص یافته ۵۴ هزار و ۳۰۶ دستگاه به‌صورت حمل یک‌سره و مخصوص کشتی‌های گندمی بوده است.




خبرگزاری ایرنا