رتبه اول ایران در تولید ماهی قزل‌آلا در آب‌های شیرین

  • 1402/10/30
  • 152 بازدید

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران گفت: ما در تولید ماهی قزل‌آلا در آب‌های شیرین در جهان رتبه اول هستیم و در تولید قزل‌آلا در آب شیرین و شور رتبه دوم دنیا را به خود اختصاص دادیم.

مهدی شکوری معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران بیان کرد: پیش از انقلاب میزان تولیدات آبزی‌پروری ما یک چهلم وضعیت کنونی بوده و می‌توان گفت اساساً اثری از آبزی‌پروری در پیش از انقلاب وجود نداشت.


مقام مسئول تصریح کرد: اقدامات بسیار جزئی پیش از انقلاب اتفاق افتاده که به همت همه مردم و با مدیریت و درایتی که اعمال شده امروز در جایگاهی قرار داریم که در برخی از شاخه‌های آبزی‌پروری در رتبه‌های اول دنیا قرار داریم.


وی اذعان داشت: در تولید ماهی قزل‌آلا در آب‌های شیرین در جهان رتبه اول هستیم و در تولید قزل‌آلا در آب شیرین و شور رتبه دوم دنیا و در حوزه تولید ماهیان خاویاری جایگاه ما در رتبه سوم است.


و این به این مفهوم نیست که از تمام ظرفیت خود استفاده کردیم، خیلی از این اتفاقات خوب در لرستان افتاده است.


شکوری خاطر نشان کرد: امروز ما ۷۰۰ مزرعه در جای جای لرستان داریم که مشغول تولید هستند و بسیاری از کشاورزان کشت دو منظوره آبزی‌پروری و زراعت را انجام می‌دهند که همه اینها ثمره تلاش و همت خود مردم در درجه اول و حمایت و ریل‌گذاری دولت است.


معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه امیدوار هستیم در ادامه این راه شاهد توسعه تولید ماهیان خاویاری در لرستان باشیم، یادآور شد : ۱۰ نقطه جغرافیایی برای این کار انتخاب شده که با جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری بیشتر منجر به تولید ماهیان خاویاری بیشتر در لرستان شود.


 با سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری در لرستان و دیگر استان‌ها ماهی و انواع آبزیان بیش از امروز در سفره همه مردم ایران قرار بگیرد.




خبرگزاری ایسنا