توزیع گوشت از طریق کالابرگ راهی برای کاهش قیمت

  • 1402/11/24
  • 133 بازدید

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: توزیع گوشت داخل از طریق کالابرگ راهکاری اساسی برای کاهش قیمت و ایجاد تعادل و رونق تولید محسوب می‌شود.

افشین صدر دادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک بیان کرد: بر اساس اعلام گزارش مرکز آمار جمعیت دام سبک کشور در تابستان امسال ۶۰ میلیون راس بود که با احتساب افزایش ۲ میلیون راسی زایش‌های پاییز به ۶۲ میلیون راس رسیده است.


مقام مسئول افزود: با توجه به آنکه افزایش ۳ درصدی زایش‌های پاییز در میزان عرضه گوشت و دام در آینده تاثیر چندانی ندارد، از این رو توزیع گوشت از طریق کالابرگ راهکار اساسی کاهش قیمت گوشت و افزایش قدرت خرید خانوار محسوب می‌شود و پرداخت یارانه نقدی تاثیری در میزان خرید و رونق تولید ندارد چراکه خانوار‌ها پول را در جای دیگری هزینه می‌کنند.


صدردادرس اذعان داشت: قیمت کنونی هرکیلو دام زنده ۲۳۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است که براین اساس هرکیلو لاشه درب کشتارگاه با نرخ ۵۶۰ تا ۵۷۰ هزار تومان عرضه می شود.


مدیرعامل اتحادیه دام سبک خاطر نشان کرد: بنابر فرمایشات رهبری، تورم را با رونق تولید باید مهار کرد، درحالیکه با پرداخت نقدی یارانه‌ها نه تنها تورم کنترل نمی‌شود، بلکه حتی رونقی در تولید داخل هم ایجاد نمی شود.


وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پتانسیل خودکفایی و حتی صادرات گوشت قرمز در کشور وجود دارد حمایت از این صنعت امری ضروری است.




اقتصاد آنلاین