صادرات محصولات دانش‌ بنیان کشاورزی به ۳۰ کشور

  • 1402/11/25
  • 135 بازدید

دبیر اولین رویداد نمادیران از صادرات محصولات دانش‌ بنیان حوزه کشاورزی به ۳۰ کشور خبر داد.

دکتر جوادی دبیر رویداد برترین‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی، در اولین رویداد برترین‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی (نمایشگاه ملی اقتصاد دانش‌بنیان ایران در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی) تصریح کرد: از میان ۵۰۰ شرکت فعال در حوزه کشاورزی تعداد ۴۷ شرکت برای حضور در این نمایشگاه انتخاب شدند.


مقام مسئول، با بیان اینکه در این نمایشگاه در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان، اتحادیه‌ها و انجمن‌ها نیز حضور دارند، اذعان داشت: ما در بخش کشاورزی دانش‌بنیان وضعیت مطلوبی نداریم و فقط ۵ درصد شرکت‌ها در بخش کشاورزی هستند که عمده آنها نیز شرکت‌های نوپا هستند.


وی عنوان کرد: وضعیت ما در هسته‌ها بد نیست، اما اگر در هسته به سمت لاین و اجداد طیور حرکت کنیم، وضعیت ما اصلاً خوب و مطلوب نیست و همچنین در قسمت نهاده‌ها، برداشت و کاشت نیز وضعیت ما مطلوب نیست.


دبیر رویداد برترین‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی، خاطر نشان کرد: ۵۲۴ شرکت دانش‌بنیان در بخش کشاورزی داریم. همچنین ۸۵۴ محصول در بخش کشاورزی وجود دارد.


جوادی اظهار کرد: شرکت‌هایی که در نمایشگاه فعلی حضور دارند، به ۳۰ کشور محصولات خود را صادر می‌کنند. همچنین در این نمایشگاه ۱۲ نشست و چهار رونمایی از محصولات را نیز خواهیم داشت.




خبرگزاری ایسنا