واحدهای قنادی و خشکبار ملزم به نصب برچسب قیمت هستند

  • 1402/12/22
  • 197 بازدید

مدیرکل بازرسی خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که قنادی‌ها موظف به رعایت قیمت ابلاغی اتحادیه‌ها هستند.

رضا زرین‌گل از ارسال نامه‌ای برای نظارت اتاق اصناف بر واحدهای صنفی قنادی و خشکبار خبر داد و اظهار کرد: قنادی‌ها موظف به رعایت قیمت ابلاغی اتحادیه‌ها هستند و شهروندان نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی مراتب را به اتحادیه صنف قنادان و یا سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.


وی تصریح کرد: در آستانه خریدهای نوروزی و به تبع آن افزایش تقاضای عمومی برای خرید انواع شیرینی و خشکبار توسط عموم مصرف کنندگان، سازمان حمایت طی نامه‌ای خطاب به رئیس اتاق اصناف ایران خواستار نظارت ویژه بر فعالیت واحدهای صنفی قنادی و خشکبار شد.


به گفته این مقام مسؤول واحدهای مجاز عرضه کننده شیرینی، آجیل و خشکبار موظف به ارائه صورتحساب معتبر هستند. همچنین تمامی قنادی‌ها و فروشندگان خشکبار و آجیل ملزم به رعایت سود تعیین شده بوده و باید نسبت به نصب برچسب قیمت اقدام کنند.


زرین گل در این نامه خطاب به اتاق اصناف ایران اعلام کرده که برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان و لزوم نظارت دقیق بر عملکرد واحدهای توزیعی جهت جلوگیری از سوءاستفاده برخی سودجویان، ضرورت دارد نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی شیرینی فروشی، آجیل و خشکبار در دستور کار اتاق‌های اصناف سراسر کشور قرار گرفته و ضمن کنترل وزن جعبه‌های شیرینی و رعایت قیمت‌های ابلاغی اتحادیه‌ها از تخلفات ناشی از کم فروشی و گران‌فروشی در واحدهای صنفی جلوگیری و نتیجه اهم اقدامات به این سازمان منعکس شود.




خبرگزاری مهر