ضرورت خرید تضمینی ماهانه ۱۰ هزارتن تخم مرغ از مرغداران

  • 1403/01/18
  • 78 بازدید

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به مازاد تولید، خرید تضمینی حداقل ۱۰ هزارتن تخم مرغ از مرغداران در راستای تعدیل قیمت بازار امری ضروری است.

حمیدرضا کاشانی رئیس اتحادیه مرغداران میهن، از کاهش قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد و اذعان داشت: با توجه به مازاد تولید، قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری به ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان رسیده است که براین اساس ۱۰ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.


وی تصریح کرد: با توجه به شرایط تولید و مازاد، صادرات مازاد بر نیاز کشور و خرید تضمینی در راستای حمایت از مرغداران باید صورت بگیرد.


کاشانی یادآور شد: در راستای تعدیل بازار و کاهش زیان مرغداران، حداقل ماهانه ۱۰ هزارتن خرید تضمینی تخم مرغ باید از مرغداران صورت بگیرد.


رئیس اتحادیه مرغداران میهن با تاکید بر اصلاح هرچه سریع‌تر قیمت تخم مرغ خاطر نشان کرد: بنابر توافق صورت گرفته قیمت تخم مرغ تا پایان ماه رمضان تغییری ندارد، اما بعد از عید فطر به فوریت باید قیمت جدید اعلام شود، قیمت پیشنهادی ما هم برای هرکیلو تخم مرغ ۶۰ هزارتومان است.


مقام مسئول عنوان کرد: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ تا پایان سال حداقل ۵ درصد و صادرات ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.




باشگاه خبرنگاران جوان