ظرفیت تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور

  • 1394/09/08
  • 726 بازدید

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با بیان اینکه شرایط تولیدکنندگان گوشت قرمز از تولید کنندگان شیر خام بدتر است ، میزان تولید گوشت قرمز را ۹۰۰ هزار تن اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، علیرضا عزیزاللهی با اشاره به اینکه شرایط تولیدکنندگان گوشت قرمز از تولیدکنندگان شیر خام بدتر است ، افزود: هر کیلوگرم گوشت قرمز دام زنده درب دامداری ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌شود اما در مراکز عرضه قیمت این کالا بسیار بیشتر از میزان مذکور است.

وی با بیان اینکه ‌با قیمت‌های فعلی ، کار پرواربندی دام گوشتی توجیه اقتصادی ندارد ، گفت: هم اکنون بیش از نیمی از ظرفیت‌های واحدهای پرواربندی خالی است.

عزیزاللهی اضافه کرد: تولید گوشت قرمز در مناطق روستایی و عشایری بصورت سنتی انجام می‌شود اما در واحدهای پرواربندی صنعتی شرایط برای ادامه فعالیت به علت اختلاف قیمت تولید تا عرضه ، مناسب نیست.

وی افزود: وجود دلالان و واسطه‌ها در فاصله تولید تا عرضه سبب شده است سود سرشاری به جیب این افراد سرازیر شود و دامداران چیزی جز ضرر و زیان عایدشان نشود.

عزیزاللهی ادامه داد: هم اکنون قیمت نهاده‌های تولید به علت کاهش قیمت‌های جهانی مناسب است و به دامداران برای مدیریت هزینه‌های تمام شده ، کمک کرده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور ظرفیت تولید گوشت قرمز را حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن اعلام کرد و اظهارداشت: امسال نیز همین میزان گوشت قرمز تولید خواهد شد



مهر